Znowu Chińczyk?

Mazda kontynuuje rozwój gamy modeli opracowanych w Chinach. Rok temu zadebiutował tylnonapędowy liftback Mazda EZ-6, który powstał na bazie zmodyfikowanego Shenlana SL03. Na początku 2025 roku model ten dotarł do Europy, zastępując w ofercie klasyczną „szóstkę”. Teraz japońska marka przygotowuje kolejny krok — seryjnego elektrycznego crossovera Mazda EZ-60.

Projekt EZ-60 ruszył niedługo po premierze liftbacka. Inspiracją dla crossovera był koncept Mazda Arata, zaprezentowany rok temu. Natomiast za techniczną bazę posłużył Shenlan S07, od którego nowy model odziedziczył charakterystyczne proporcje i linię bocznych okien. Styliści Mazdy gruntownie przeprojektowali jednak przód i tył nadwozia oraz dodali oryginalne detale, w tym niewielki otwór wentylacyjny w tylnym słupku.

Elektryczny crossover otrzymał nowoczesne rozwiązania — kamery zamiast lusterek bocznych oraz wysuwane klamki drzwi. Pojazd zbudowano na platformie EPA1, która umożliwia produkcję zarówno samochodów elektrycznych, jak i hybryd szeregowych. Wymiary bazowego Shenlana S07 są zbliżone do Tesli Model Y: długość — 4750 mm, rozstaw osi — 2900 mm.

Dane techniczne Mazdy EZ-60 pozostają na razie tajemnicą. Więcej szczegółów poznamy 23 kwietnia podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Oczekuje się również, że Mazda i Changan zapowiedzą wtedy kolejne dwa wspólne modele.