Zmiana warty
Volkswagen T-Roc w zaledwie osiem lat zadebiutował jako nowość i szybko stał się jednym z kluczowych graczy na europejskim rynku. Kompaktowy crossover, który pojawił się w 2017 roku, regularnie trafia do pierwszej piątki najpopularniejszych modeli w Europie. Tylko w ubiegłym roku sprzedano 203 tysiące egzemplarzy, a z uwzględnieniem rynków globalnych – prawie 300 tysięcy. Łączna produkcja przekroczyła już 2 miliony sztuk. Teraz w Niemczech zaprezentowano drugą generację T-Roca, który zachował sprawdzony format, ale stał się zdecydowanie nowocześniejszy.
Stylistyka modelu została utrzymana w duchu nowych Tiguanów i Tayrona: zwężone reflektory połączone listwą LED, modna tylna lampa w formie pasa świetlnego oraz podświetlane emblematy w bogatszych wersjach. Z profilu wyróżnia się charakterystyczna tylna słupka w formie „płetwy” oraz dwukolorowe malowanie z czarnym dachem. Wymiary wzrosły: długość to 4,37 m, a rozstaw osi zwiększono do 2,63 m. Dzięki temu pasażerowie tylnej kanapy mają więcej przestrzeni, a bagażnik powiększył się do 465 litrów.
Wnętrze T-Roca stało się bardziej zaawansowane technologicznie. Przed kierowcą znajduje się osobny, 10-calowy ekran zegarów, a system multimedialny MIB4 dostępny jest z ekranem o przekątnej do 12,9 cala i wbudowaną sztuczną inteligencją ChatGPT. Na liście wyposażenia znalazły się m.in. wyświetlacz przezierny, ładowarka bezprzewodowa, porty USB-C, nagłośnienie Harman/Kardon oraz możliwość zdalnego parkowania za pomocą smartfona. Dźwignia zmiany biegów przeniosła się na kolumnę kierownicy, a na samym wieńcu wróciły fizyczne przyciski.
Technicznie T-Roc bazuje na platformie MQB Evo i otrzymał 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Na początek oferowane są turbodoładowane silniki 1.5 eTSI o mocy 116 i 150 KM, zawsze w parze z napędem na przednie koła i siedmiobiegową skrzynią DSG. Później do gamy dołączą wersje z napędem 4Motion i silnikiem 2.0, a także sportowy T-Roc R oraz hybrydy plug-in. Produkcja wciąż odbywa się w Portugalii, a ceny w Niemczech startują od 30 845 euro.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye