Zmiana kursu

Volkswagen zaprezentował swoją odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na przystępne cenowo samochody elektryczne – hatchback ID. Every1. To najmniejszy elektryczny model z nowej linii Electric Urban Car, stworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców. Dzięki zastosowaniu uproszczonej platformy MEB z napędem na przednie koła udało się utrzymać koszty na rozsądnym poziomie i uczynić elektryczne Volkswageny bardziej dostępnymi.

Pod względem wymiarów (3880 mm długości) ID. Every1 plasuje się pomiędzy legendarnym Volkswagenem up! a nadchodzącym modelem ID. 2all. Design nawiązuje do charakterystycznych cech marki: czarne przednie słupki, ukośny tylny słupek w stylu Golfa oraz przednia część przypominająca delikatny uśmiech. Wnętrze stawia na wygodę: dwupoziomowa deska rozdzielcza, fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją oraz innowacyjne rozwiązania – od zdejmowanego głośnika Bluetooth po szyny do mocowania tabletu pasażera.

Volkswagen ID. Every1 będzie pierwszym modelem marki wyposażonym w nową architekturę oprogramowania z możliwością aktualizacji „over-the-air”. Oznacza to, że przez cały cykl życia pojazdu będzie można dodawać nowe funkcje. Elektryczny hatchback dysponuje silnikiem o mocy 95 KM, osiąga maksymalną prędkość 130 km/h, a jego zasięg wynosi co najmniej 250 km, co czyni go idealnym wyborem do jazdy miejskiej.

Oczekuje się, że wersja produkcyjna ID. Every1 zadebiutuje w 2027 roku. Do tego czasu Volkswagen planuje wprowadzenie na rynek dziewięciu nowych modeli, w tym czterech elektrycznych. Rok wcześniej pojawi się ID. 2all – model, który pierwotnie miał zadebiutować w 2025 roku. Niemiecki gigant motoryzacyjny konsekwentnie zmierza w kierunku elektryfikacji, oferując klientom coraz bardziej przystępne i funkcjonalne rozwiązania.
