Zamiast Ceed
Produkcja Kia Ceed w Europie dobiegła końca – latem linia montażowa słowackiej fabryki definitywnie zakończyła wytwarzanie tego modelu, ustępując miejsca nowemu elektrycznemu hatchbackowi Kia EV4. W przyszłości zakład ma zostać całkowicie przekształcony w fabrykę aut na prąd, jednak zniknięcie Ceeda nie oznacza końca spalinowych hatchbacków Kia. Na europejski rynek wchodzi bowiem Kia K4, zaprojektowana z myślą o globalnych trendach i rynkach.
Model jest już znany w Ameryce Północnej, gdzie występuje jako sedan i hatchback, zastępując linię Cerato/Forte/K3. W Europie dostępna będzie wyłącznie wersja pięciodrzwiowa – i to wyraźnie większa od Ceeda: długość 4440 mm wobec 4310 mm, a rozstaw osi zwiększony do 2720 mm. Auto jest niższe, ale szersze, co nadaje mu bardziej sportowe proporcje. Kia podkreśla, że K4 plasuje się na pograniczu segmentów C i D, a w wersji GT-Line otrzymuje agresywny pakiet stylistyczny oraz 18-calowe felgi.
Wnętrze zostało zunifikowane z wersjami amerykańskimi: dwa ekrany po 12,3 cala, dodatkowy wyświetlacz klimatyzacji, wsparcie dla bezprzewodowych Apple CarPlay i Android Auto. Już w standardzie znajdziemy ładowarkę indukcyjną, a za dopłatą dostępny jest system audio Harman/Kardon oraz tapicerka z ekoskóry. Elektronika obejmuje adaptacyjny tempomat i pełen zestaw asystentów. Bagażnik mieści 438 l (lub 1217 l po złożeniu siedzeń), a w miękkich hybrydach nieco mniej.
Europejska gama silników została dostosowana do lokalnych potrzeb. Oprócz turbodoładowanych jednostek 1.6 o mocy 150 i 180 KM, dostępny jest litrowy motor 1.0 T-GDI (115 KM), który w połączeniu z przekładnią dwusprzęgłową otrzymał 48-woltowy układ mild-hybrid. Diesli nie przewidziano, ale w 2026 roku do oferty trafi pełny hybryd. Wszystkie K4 dla Europy będą dostarczane z Meksyku, a sprzedaż ruszy pod koniec roku. Cenniki nie zostały jeszcze ujawnione – punktem odniesienia może być schodzący z rynku Ceed, którego ceny w Niemczech zaczynają się od 27 tys. euro.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye