Wege-GTI
Sześć lat po zakończeniu produkcji benzynowego 208 GTi, Peugeot przywraca kultowy skrót — tym razem w wersji elektrycznej. Nowy E-208 GTi to logiczna kontynuacja historii zapoczątkowanej przez hatchbacka 205 GTi w 1984 roku. Hot-hatch zachował sportowego ducha, ale zyskał nowoczesne serce: silnik elektryczny o mocy 280 KM i 345 Nm oraz akumulator CATL o pojemności 54 kWh.
Przyspieszenie do setki zajmuje 5,7 sekundy — to najlepszy wynik wśród spokrewnionych modeli, takich jak Lancia Ypsilon HF czy Abarth 600e. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h, a zasięg wg cyklu WLTP wynosi 350 km. Na plus warto zaliczyć mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz szybkie ładowanie z mocą do 100 kW.
GTi to nie tylko liczby, ale przede wszystkim emocje. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, prześwit zmniejszono o 30 mm, a rozstaw kół zwiększono. Układ kierowniczy jest ostrzejszy, a przednie hamulce mają czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 355 mm. System stabilizacji wzbogacono o tryb Sport.
Wygląd i wnętrze nawiązują do klasycznego 205 GTi: 18-calowe felgi w oryginalnym stylu, poszerzone nadkola, czerwone akcenty i sportowe fotele. Premiera rynkowa nowości nastąpi pod koniec 2025 roku, a głównym konkurentem będzie Alpine A290. Peugeot ma jednak więcej mocy i prawdopodobnie będzie też droższy.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye