Wege-GTI

Sześć lat po zakończeniu produkcji benzynowego 208 GTi, Peugeot przywraca kultowy skrót — tym razem w wersji elektrycznej. Nowy E-208 GTi to logiczna kontynuacja historii zapoczątkowanej przez hatchbacka 205 GTi w 1984 roku. Hot-hatch zachował sportowego ducha, ale zyskał nowoczesne serce: silnik elektryczny o mocy 280 KM i 345 Nm oraz akumulator CATL o pojemności 54 kWh.

Przyspieszenie do setki zajmuje 5,7 sekundy — to najlepszy wynik wśród spokrewnionych modeli, takich jak Lancia Ypsilon HF czy Abarth 600e. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h, a zasięg wg cyklu WLTP wynosi 350 km. Na plus warto zaliczyć mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz szybkie ładowanie z mocą do 100 kW.

GTi to nie tylko liczby, ale przede wszystkim emocje. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, prześwit zmniejszono o 30 mm, a rozstaw kół zwiększono. Układ kierowniczy jest ostrzejszy, a przednie hamulce mają czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 355 mm. System stabilizacji wzbogacono o tryb Sport.

Wygląd i wnętrze nawiązują do klasycznego 205 GTi: 18-calowe felgi w oryginalnym stylu, poszerzone nadkola, czerwone akcenty i sportowe fotele. Premiera rynkowa nowości nastąpi pod koniec 2025 roku, a głównym konkurentem będzie Alpine A290. Peugeot ma jednak więcej mocy i prawdopodobnie będzie też droższy.