Wartości wieczne

Wiosną 2024 roku Porsche rozpoczęło stopniową modernizację gamy modelu 911. Po wersji Carrera S z napędem na tylne koła przyszedł czas na odmianę Carrera 4S z napędem na wszystkie koła. Dostępna jest jako coupe, kabriolet oraz klasyczna Targa, która w tym roku świętuje swoje 60-lecie. Charakterystyczna konstrukcja dachu, łącząca estetykę i inżynierię, pozostała niezmiennie znakiem rozpoznawczym modelu.

Targa wyróżnia się solidnym pałąkiem bezpieczeństwa – odpowiedzią na zaostrzone amerykańskie normy z lat 60. Współczesna wersja ma automatycznie składany dach ze stopu magnezu, który w 19 sekund chowa się pod tylną szybą. Dach dostępny jest w czterech kolorach: czarnym, niebieskim, czerwonym i brązowym.

Napęd na cztery koła realizowany jest za pomocą sprzęgła wielopłytkowego z chłodzeniem cieczą. Pod maską znajdziemy ten sam 3-litrowy silnik biturbo o mocy 480 KM i 8-biegową przekładnię PDK. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 308 km/h. Mechanicznie Carrera 4S różni się tylko przełożeniami.

W standardzie znajdziemy hamulce z wersji GTS, skrętną tylną oś, sportowy układ wydechowy i wnętrze wykończone skórą. Zamówienia już są przyjmowane: coupe kosztuje od 163 000 euro, kabriolet od 177 000 euro, a jubileuszowa Targa 4S – od 179 000 euro. Porsche po raz kolejny udowadnia, że model 911 może ewoluować bez utraty charakteru.