Trzecia iteracja
Mazda CX-5 pozostaje filarem marki – przez 13 lat sprzedano ponad 4,5 miliona egzemplarzy w ponad 100 krajach. Choć początkowo planowano zastąpić ją modelem CX-50, „piątka” nie znika z rynku. Wręcz przeciwnie – w Europie zadebiutowała właśnie jej trzecia generacja.
Samochód wyraźnie urósł: rozstaw osi i długość nadwozia zwiększono o 115 mm (do 4690 mm). Jest też szerszy i wyższy, a przestrzeń w kabinie znacznie większa. Bagażnik pomieści od 583 do 2019 litrów. Sylwetka pozostała rozpoznawalna, ale zwiększono szerokość drzwi i obniżono próg załadunkowy.
Wnętrze przeszło cyfrową rewolucję. Zegary są teraz w pełni wirtualne (10,25”), a klimatyzację obsługuje się przez ekran (do 15,6”). Logo na kierownicy zastąpił napis Mazda. Zachowano jednak klasyczne elementy, jak tradycyjny selektor automatu. Wśród opcji znalazły się dach panoramiczny, system audio Bose i usługi Google.
Pod maską – zmodernizowana platforma Skyactiv i silnik e-Skyactiv G 2.5 z miękką hybrydą (141 KM + 7 KM z rozruszniko-generatora). W zestawie – 6-biegowy automat i napęd na przód lub na cztery koła. Sprint do „setki” – od 10,5 s. W Europie sprzedaż ruszy pod koniec 2025 roku, a ceny startują od 35 tys. euro. Pełna hybryda pojawi się dopiero w 2027 roku.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye