Teraz oficjalnie
Jeszcze wiosną firma Volvo ogłosiła powrót modelu XC70. Jednak jeśli w latach 2003–2016 ten indeks należał do europejskich podwyższonych kombi z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, to teraz Volvo XC70 jest tradycyjnym crossoverem z równoległo-szeregowym układem hybrydowym, opracowanym w Chinach i dla Chin. To właśnie tam dziś odbyła się oficjalna premiera nowego modelu.
W kabinie zastosowano dobrze znany układ z oddzielnymi ekranami zestawu wskaźników (12,3 cala) i systemu multimedialnego (15,4 cala). Dostępny jest również wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Liczbę fizycznych przycisków zredukowano do minimum, nawet na dwuramiennej kierownicy. Pojawiły się jednak także oryginalne rozwiązania: konsola środkowa to półka do bezprzewodowego ładowania, połączona z podłokietnikiem wysuwanym „mostkiem”. Można go schować, aby ułatwić dostęp do dolnej półki. Za dopłatą dostępny jest zaawansowany system audio Harman/Kardon (23 głośniki). Oczywiście przewidziano firmowy tempomat z funkcjami autopilota oraz nowoczesny system parkowania. Co więcej, Volvo zapowiada dalsze rozszerzanie jego funkcjonalności dzięki zdalnym aktualizacjom.
Crossover zbudowano na modułowej platformie SMA (Scalable Modular Architecture), będącej wydłużoną wersją popularnej bazy CMA (Compact Modular Architecture) i spokrewnionej z modelem Lynk & Co 08 z 2023 roku. Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik 1.5 (163 KM, 255 Nm): nie tylko doładowuje on akumulator za pomocą generatora (82 KM), lecz także współpracuje z przednimi kołami poprzez trzystopniową przekładnię 3DHT. Jednak główną siłę napędową zapewniają silniki elektryczne. W wersji bazowej jest on jeden, umieszczony na osi przedniej (145 KM), a łączna moc układu wynosi 318 KM. Przy masie własnej 2110 kg hybryda przyspiesza do 100 km/h w 8 s. Dostępna jest także wersja z napędem na cztery koła z dodatkowym silnikiem na osi tylnej (212 KM). Łączna moc takiego układu to 462 KM, a crossover o masie 2275 kg osiąga „setkę” w 5,3 s. Prędkość maksymalna, jak we wszystkich współczesnych modelach Volvo, jest ograniczona do 180 km/h.
Produkcja crossoverów Volvo XC70 odbywa się w Chinach, a rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na 26 września. Wersja podstawowa kosztuje 300 tys. juanów (42 tys. dolarów), a za wariant z napędem na cztery koła trzeba zapłacić 330 tys. juanów (46 tys. dolarów). Niewykluczone, że nowy XC70 pojawi się w przyszłości również na innych rynkach (m.in. w Europie), lecz konkretne plany nie zostały jeszcze ujawnione.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye