Teraz i hybryda
Audi pewnie zmierza w kierunku przyszłości elektryfikacji, prezentując nowy model A5 e-hybrid. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, w której hybrydyzacja ograniczała się jedynie do 12-woltowego rozrusznika-generatora, nowy model oferuje pełnoprawne hybrydy plug-in (PHEV). Stało się to możliwe dzięki przejściu na platformę PPC (Premium Platform Combustion), która zapewnia rozszerzone możliwości elektryfikacji.
Hybrydowe Audi A5 jest dostępne w dwóch wersjach nadwozia – liftback i kombi. Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TFSI (252 KM), siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic oraz zintegrowany z nią silnik elektryczny o mocy 143 KM. W zależności od wersji, łączna moc układu napędowego wynosi 300 lub 367 KM, a maksymalny moment obrotowy – 450 lub 500 Nm. Obie wersje mają napęd na wszystkie koła, przyspieszają do 100 km/h w 5,9 lub 5,1 sekundy, a ich prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Efektywna pojemność akumulatora trakcyjnego wynosi 20,7 kWh, co pozwala przejechać do 116 km w trybie czysto elektrycznym. Maksymalna moc pokładowej ładowarki wynosi 11 kW, a czas pełnego ładowania to zaledwie 2,5 godziny. Dodatkowo przewidziano wydajny system rekuperacji (do 88 kW), którego intensywność można regulować za pomocą manetek przy kierownicy. Samochód oferuje dwa tryby jazdy – EV i hybrid, pozwalając na całkowite wykorzystanie silnika elektrycznego lub jego współpracę z jednostką spalinową.
Mimo imponujących parametrów technicznych, układ hybrydowy wpłynął na pojemność bagażnika: 331 litrów w liftbacku i 361 litrów w kombi, w porównaniu do 445 i 476 litrów w wersjach bez napędu hybrydowego. W Niemczech ceny już zostały ogłoszone: od 62 500 euro za liftback i od 64 150 euro za kombi. Mocniejsza wersja (367 KM) kosztuje od 71 000 i 72 500 euro odpowiednio. Oficjalne zamówienia w Europie rozpoczną się 27 marca.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye