Teraz hybryda

General Motors wynosi Corvette na nowy poziom. Po debiucie 1000-konnej wersji ZR1 przyszedł czas na ZR1X — hybrydowego hipersamochoda z napędem na wszystkie koła i ekstremalnymi osiągami. Nowość łączy silnik V8 5.5 Twin-Turbo z modelu ZR1 z elektrycznym napędem przedniej osi z Corvette E-Ray, jednak w mocno zmodyfikowanej wersji. Efekt? 1267 KM i 1319 Nm momentu obrotowego.

Część elektryczna w ZR1X to coś więcej niż tylko dodatek: przedni silnik generuje szczytowe 188 KM (w porównaniu do 163 KM w E-Ray), zyskał wzmocnione łożyska i większą wydajność prądową. Dzięki temu auto przyspiesza do 97 km/h w mniej niż 2 sekundy, a ćwierć mili pokonuje w mniej niż 9 sekund — mimo masy przekraczającej 1,8 tony!

Zawieszenie zaprojektowano z myślą zarówno o torze, jak i codziennej jeździe. W standardzie montowane są opony Michelin PS 4S, ale dla spragnionych ekstremalnych wrażeń przewidziano sztywniejszy zestaw z oponami Michelin Pilot Cup 2. Układ hamulcowy oparty na tarczach karbonowo-ceramicznych i zaciskach Alcon (10-tłoczkowych z przodu i 6-tłoczkowych z tyłu) zapewnia przeciążenia przy hamowaniu do 1,9g!

Z zewnątrz ZR1X prawie nie różni się od wersji spalinowej ZR1 — poza detalami i emblematami. Hybryda jako pierwsza otrzymała jednak zmodernizowane wnętrze. Cena nie została jeszcze ujawniona, ale według wstępnych szacunków wyniesie co najmniej 250 000 dolarów — wciąż taniej niż europejskie hipersamochody o podobnych osiągach.
