Teraz GTS

Drugie pokolenie Porsche Macan całkowicie przeszło na napęd elektryczny, a teraz gama została poszerzona o najbardziej emocjonującą wersję – GTS. Jak zawsze, ta odmiana jest skierowana do kierowców, którzy cenią sobie połączenie codziennej praktyczności ze sportowym charakterem. Nowy model otrzymał dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 516 KM (571 KM w trybie overboost) i momencie obrotowym 955 Nm, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.

Elektryczny Macan GTS zbudowany jest na platformie 800-woltowej PPE i wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh. Zasięg według cyklu WLTP wynosi do 586 km, a szybkie ładowanie od 10 do 80% zajmuje zaledwie 21 minut. Model zachowuje typowy charakter Porsche – błyskawiczną reakcję na gaz i precyzyjne prowadzenie, mimo sporej masy własnej.

Inżynierowie przeprojektowali zawieszenie pneumatyczne, obniżając prześwit o 10 mm i zapewniając najniższy środek ciężkości w całej rodzinie. W standardzie Macan GTS otrzymuje adaptacyjne amortyzatory, systemy ePTM i PTV Plus oraz pakiet Sport Chrono. Za skrętną tylną oś trzeba dopłacić, ale nawet podstawowa wersja oferuje klasyczną dla GTS równowagę między mocą a prowadzeniem.

Z zewnątrz GTS wyróżnia się czarnymi akcentami stylistycznymi, sportowym pakietem aerodynamicznym i 21-calowymi felgami. Wnętrze łączy skórę z materiałem Race-Tex, a system multimedialny otrzymał specjalną grafikę oraz unikalne profile dźwiękowe PESS. W Niemczech ceny Porsche Macan GTS zaczynają się od 104 200 euro – to jeden z najbardziej emocjonujących elektrycznych SUV-ów na rynku.