Szalone kombi

BMW zaprezentowało nowy ekstremalny kombi M3 CS Touring, łączący najlepsze cechy torowego sedana M3 CS i praktycznego M3 Touring. To pierwsze w historii modelu M3 kombi w specyfikacji torowej, stworzone dla tych, którzy chcą połączyć maksymalną wydajność z praktycznością nadwozia.

Zewnętrznie wersja CS wyróżnia się agresywnym designem: osłona chłodnicy otrzymała czerwoną obwódkę, a światła do jazdy dziennej wykonano w wyścigowym żółtym kolorze. Wszędzie zastosowano włókno węglowe – wykonano z niego maskę, splitter, wloty powietrza, obudowy lusterek i dyfuzor. W przeciwieństwie do sedana M3 CS, dach kombi pozostał stalowy. Samochód wyposażono w kuty zestaw kół w kolorze czarnym lub brązowym oraz sportowe opony dostosowane do toru.

Wnętrze również otrzymało sportowe akcenty: odelżone kubełkowe fotele, wstawki z włókna węglowego na desce rozdzielczej i tunelu środkowym. Wszystkie te zmiany pozwoliły zmniejszyć masę o 15 kg w porównaniu do M3 Competition Touring, ale masa własna nadal pozostaje znaczna – 1850 kg. Jednocześnie kombi zachowało swoją praktyczność: bagażnik mieści 500 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1510 litrów.

Pod maską znajduje się 3,0-litrowy silnik biturbo o mocy 550 KM i momencie obrotowym 650 Nm. System napędu na cztery koła M xDrive z aktywnym tylnym dyferencjałem umożliwia przełączenie w tryb 2WD dla czystego napędu na tylne koła. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 300 km/h. Produkcja M3 CS Touring będzie limitowana, a cena w Niemczech zaczyna się od 153 tysięcy euro. Niestety, ten model prawdopodobnie stanie się ostatnim przedstawicielem obecnej generacji M3/M4.
