Styl ponad wszystko

Audi przeżywa trudny okres: w 2024 roku sprzedaż marki spadła o 11,8% (do 1,67 mln samochodów), a w pierwszej połowie 2025 roku tendencja spadkowa się utrzymała — minus 5,9%. Jeszcze bardziej niepokojąco wygląda wynik operacyjny: spadek niemal o połowę, do 1,09 mld euro. W takiej sytuacji w Ingolstadt przygotowywana jest gruntowna reorganizacja, a pierwszym krokiem stał się nowy kierunek stylistyczny, którego symbolem jest prototyp Audi Concept C.

To auto to debiut Massimo Frascelli na stanowisku głównego projektanta Audi. Były designer Land Rovera i Bertone zaproponował filozofię „Radical Next”, w której na pierwszy plan wysuwają się prostota i klarowność. Inspiracją dla nowego projektu były wyścigowe bolidy Auto Union Type C z lat 30. oraz coupe Audi TT. Concept otrzymał oszczędną sylwetkę łączącą ostre krawędzie z płynnymi krzywiznami, a w miejscu tylnej szyby znalazł się spojler z kanałami powietrznymi.

Pod względem wymiarów Concept C jest znacznie większy od TT: długość 4,52 m, szerokość prawie dwa metry i wysokość zaledwie 1,29 m. Dwuczęściowy twardy dach można złożyć elektrycznie, zamieniając coupe w targę. Szczególną rolę odgrywa oświetlenie — cztery segmenty reflektorów i pionowy grill chłodnicy staną się znakiem rozpoznawczym przyszłych modeli Audi.

Wnętrze utrzymano w duchu „radykalnej prostoty”: wyrazista architektura, minimum zbędnych detali, naturalne materiały i nastrojowe podświetlenie. Duży nacisk położono na wrażenia dotykowe — aluminiowe przełączniki, metalowe logo na kierownicy, a system multimedialny z ekranem 10,4 cala można schować w deskę rozdzielczą. Concept C zapowiada elektrycznego sportowego Audi, stworzonego na 800-woltowej platformie Porsche 718 nowej generacji, choć niewykluczone, że wersja seryjna otrzyma napęd hybrydowy. Publiczny debiut prototypu odbędzie się na salonie samochodowym w Monachium, gdzie Audi zaprezentuje także nowy kierunek strategiczny.