Styl ponad wszystko
Porsche kontynuuje stopniową modernizację rodziny 911, a tym razem zmiany objęły jedną z kluczowych wersji – Carrera S. Inżynierowie marki udoskonalili trzylitrowy silnik biturbo, instalując turbosprężarki i intercooler z mocniejszej wersji Turbo. W rezultacie moc wzrosła z 450 do 480 KM, choć moment obrotowy pozostał bez zmian – 530 Nm. Ośmiobiegowa skrzynia PDK zachowała swoje parametry i nie ma alternatywy w gamie przekładni. Na razie odświeżona Carrera S dostępna jest wyłącznie z napędem na tylne koła, ale w dwóch wersjach nadwozia – coupe i kabriolet.
W ramach modernizacji silnik został dostosowany do surowych norm emisji spalin Euro 6e, co wpłynęło na masę pojazdu: coupe przytyło o 60 kg, a kabriolet o 85 kg. Inżynierowie skompensowali ten wzrost, rezygnując z tylnej kanapy w coupe (teraz dostępnej jako bezpłatna opcja), co pozwoliło zaoszczędzić 25 kg. W efekcie minimalna masa własna wynosi 1540 kg dla coupe i 1625 kg dla kabrioletu. Wzrost masy wymusił przeprojektowanie podwozia: zmieniono kinematykę przedniego zawieszenia, zastosowano nowe amortyzatory, a hamulce pochodzą z poprzedniej wersji GTS.
Dynamika odświeżonej Carrery S uległa poprawie. Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy, a z pakietem Sport Chrono – w 3,3 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż przed modernizacją. Kabriolet osiąga podobne wyniki: 3,7 i 3,5 sekundy odpowiednio. Przyspieszenie do 200 km/h również uległo poprawie: 11,6 sekundy dla coupe i 12,3 sekundy dla kabrioletu – tutaj zysk wynosi pół sekundy. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian – 308 km/h dla obu wersji.
Zmiany wizualne w zmodernizowanej Carrerze S są subtelne, ale łatwo rozpoznawalne. Przedni zderzak otrzymał pionowe wloty powietrza po bokach tablicy rejestracyjnej, które mogą być pomalowane na czarno lub w kolor nadwozia. Poza tym modernizacja przebiegła zgodnie z klasycznym schematem Porsche 911. Zaktualizowane wersje są już dostępne do zamówienia – w Niemczech ceny zaczynają się od 155 tysięcy euro za coupe i 169 tysięcy euro za kabriolet.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye