Styl ponad wszystko

Porsche kontynuuje stopniową modernizację rodziny 911, a tym razem zmiany objęły jedną z kluczowych wersji – Carrera S. Inżynierowie marki udoskonalili trzylitrowy silnik biturbo, instalując turbosprężarki i intercooler z mocniejszej wersji Turbo. W rezultacie moc wzrosła z 450 do 480 KM, choć moment obrotowy pozostał bez zmian – 530 Nm. Ośmiobiegowa skrzynia PDK zachowała swoje parametry i nie ma alternatywy w gamie przekładni. Na razie odświeżona Carrera S dostępna jest wyłącznie z napędem na tylne koła, ale w dwóch wersjach nadwozia – coupe i kabriolet.

W ramach modernizacji silnik został dostosowany do surowych norm emisji spalin Euro 6e, co wpłynęło na masę pojazdu: coupe przytyło o 60 kg, a kabriolet o 85 kg. Inżynierowie skompensowali ten wzrost, rezygnując z tylnej kanapy w coupe (teraz dostępnej jako bezpłatna opcja), co pozwoliło zaoszczędzić 25 kg. W efekcie minimalna masa własna wynosi 1540 kg dla coupe i 1625 kg dla kabrioletu. Wzrost masy wymusił przeprojektowanie podwozia: zmieniono kinematykę przedniego zawieszenia, zastosowano nowe amortyzatory, a hamulce pochodzą z poprzedniej wersji GTS.

Dynamika odświeżonej Carrery S uległa poprawie. Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy, a z pakietem Sport Chrono – w 3,3 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż przed modernizacją. Kabriolet osiąga podobne wyniki: 3,7 i 3,5 sekundy odpowiednio. Przyspieszenie do 200 km/h również uległo poprawie: 11,6 sekundy dla coupe i 12,3 sekundy dla kabrioletu – tutaj zysk wynosi pół sekundy. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian – 308 km/h dla obu wersji.

Zmiany wizualne w zmodernizowanej Carrerze S są subtelne, ale łatwo rozpoznawalne. Przedni zderzak otrzymał pionowe wloty powietrza po bokach tablicy rejestracyjnej, które mogą być pomalowane na czarno lub w kolor nadwozia. Poza tym modernizacja przebiegła zgodnie z klasycznym schematem Porsche 911. Zaktualizowane wersje są już dostępne do zamówienia – w Niemczech ceny zaczynają się od 155 tysięcy euro za coupe i 169 tysięcy euro za kabriolet.