Smutna ryba

Mercedes-Benz kontynuuje rozwój modelu CLA, mimo zakończenia produkcji klas A i B. Po premierze nowej generacji sedana marka zaprezentowała również wersję kombi — CLA Shooting Brake. To stylowy pięciodrzwiowy samochód o sylwetce przypominającej coupe i bezramkowych szybach. Wymiary niemal nie różnią się od sedana: długość 4723 mm, szerokość 1855 mm, wysokość 1469 mm. W wersjach elektrycznych klasyczny grill zastąpiono panelem z 142 podświetlanymi gwiazdkami LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory matrycowe Multibeam.

Nowy Shooting Brake jest nieco mniej pojemny niż poprzednik: bagażnik pod roletą pomieści 455 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy – do 1290 litrów. W wariantach elektrycznych dodano przedni schowek o pojemności 101 litrów. CLA imponuje wyposażeniem: dach panoramiczny SkyControl pozwala na przyciemnianie poszczególnych sekcji, a nowością są podświetlane trójramienne gwiazdki zintegrowane z szybą dachową — po raz pierwszy w historii modelu.

Wnętrze niemal w całości przeniesiono z sedana. Klienci mogą wybrać klasyczny kokpit z dwoma ekranami lub deskę rozdzielczą MBUX Superscreen z trzema wyświetlaczami pod wspólną taflą szkła. Wśród nowości znalazła się też kierownica AMG z fizycznymi przyciskami do obsługi audio i tempomatu — zamiast dotykowych. Superscreen będzie dostępny jako opcja za 950 euro.

Pierwsze na rynek trafią wersje elektryczne CLA 250+ i CLA 350 4Matic (odpowiednio 272 i 354 KM), zasięg do 761 km. Później dołączą miękkie hybrydy z turbodoładowanym silnikiem 1.5, 48-woltowym motorem elektrycznym i 8-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem. Produkcja kombi ruszy w Europie pod koniec 2025 roku, a sprzedaż rozpocznie się w marcu 2026.