Sedan zostaje!
Audi zaprezentowało nowe pokolenie sedana A6 — tym razem jako uzupełnienie dla wersji Avant, która zadebiutowała półtora miesiąca temu. Co istotne, nie jest to lokalny wariant przeznaczony wyłącznie na rynek chiński, lecz pełnoprawny, globalny model. Klasyczne nadwozie czterodrzwiowe zachowano wyłącznie dla spalinowej A6, ponieważ elektryczny A6 e-tron dostępny jest jedynie w wersjach pięciodrzwiowych.
Stylistyka sedana przewidywalnie powtarza wygląd Avanta. Tylne lampy z ciągłym pasem LED i charakterystyczne proporcje pozostały bez zmian. Dzięki opadającej linii dachu sedan jest jednak nieco bardziej opływowy: współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,23 — to rekord wśród seryjnych modeli spalinowych Audi. Wymiary zmieniły się nieznacznie: długość wzrosła do 4999 mm, a rozstaw osi pozostał niemal bez zmian.
Wnętrze przejęło układ znany z Avanta. Z przodu zamontowano dwa ekrany: zegarów o przekątnej 11,9 cala oraz multimedialny 14,5 cala. Za dopłatą dostępny jest trzeci wyświetlacz dla pasażera, nagłośnienie Bang & Olufsen oraz wyświetlacz przezierny. Bagażnik jest nieco mniejszy — 492 litry — ale zachowano szeroki otwór załadunkowy.
Pod względem technicznym sedan jest identyczny jak Avant. Podstawowy silnik to benzynowe 2.0 TFSI (204 KM), z rozrusznikiem-generatoriem i napędem na przednią oś. Diesel 2.0 TDI oraz benzynowe V6 3.0 TFSI współpracują z systemem miękkiej hybrydy MHEV Plus i siedmiobiegową skrzynią S tronic. Napęd quattro dostępny jest w mocniejszych wersjach. W Europie ceny startują od 55 500 euro, a sprzedaż ruszy latem tego roku.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye