Prszysły Corvette?
General Motors kontynuuje prace nad kolejną generacją Chevroleta Corvette i prowadzi wewnętrzny konkurs między swoimi studiami projektowymi. Po brytyjskiej wizji stworzonej pod kierunkiem Juliana Thomsona zadebiutowała druga koncepcja — efektowny California Corvette Concept, opracowany przez amerykańskie studio GM Advanced Design w Pasadenie pod przewodnictwem Briana Smitha.
W przeciwieństwie do stonowanej, angielskiej wersji, „Kalifornijczyk” jest ekspresyjny i futurystyczny. Z tradycyjnego Corvette pozostały jedynie zarysy nadkoli i ostry przód — reszta to odważna stylistyczna wizja. Oznaczenie C10 na błotnikach sugeruje, że nie chodzi tylko o następcę C9, lecz o znacznie dalszą ewolucję modelu. Najciekawszym elementem jest zdejmowana osłona kokpitu, która przekształca auto w speedstera.
Koncepcyjny model bazuje na układzie z silnikiem centralnym, z aerodynamiką zintegrowaną z nadwoziem. Karbonowy monokok, litera T akumulatora trakcyjnego, koła o różnej średnicy (21" z przodu, 22" z tyłu) i aktywny spojler czynią z niego elektryczny supersamochód przyszłości. Wymiary — 4669×2184×1051 mm — sugerują jeszcze bardziej smukłą i szeroką sylwetkę.
Wnętrze wygląda niczym z filmu science fiction: kierowcę i pasażera oddziela masywny tunel środkowy, kierownica w formie steru z wbudowanym ekranem, projekcja AR na przedniej szybie i minimalna ilość klasycznych przycisków. Trzeci i ostatni koncept z tej serii zostanie zaprezentowany w sierpniu przez główne studio GM w Detroit. Premiera seryjnego Corvette C9 planowana jest wstępnie na 2028 rok.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye