Powrót na sawannę

Renault kontynuuje rozwój gamy elektrycznych crossoverów — po jesiennej premierze kompaktowy Renault 4 E-Tech szykuje się do debiutu na rynku europejskim. Sprzedaż rusza w czerwcu, a ceny we Francji zaczynają się od 30 000 euro. Na razie dostępne są tylko wersje z napędem na przednią oś i silnikami elektrycznymi o mocy 122 lub 150 KM, jednak już wkrótce gamę uzupełni wersja z napędem na cztery koła. Jej zapowiedzią jest koncept Renault 4 Savane 4x4.

Choć seryjny Renault 4 oferowany jest obecnie tylko z napędem na przód, konstrukcja już teraz przewiduje możliwość montażu drugiego silnika — auto posiada niezależne tylne zawieszenie zapożyczone z Dacii Duster. Według francuskiej prasy, tylny silnik produkcji Valeo ma generować 60 KM, a łączna moc układu sięgnie 210 KM. Oficjalnego potwierdzenia jeszcze nie ma, ale koncepcja wygląda na bardzo prawdopodobną.

Renault 4 Savane 4x4 w wersji koncepcyjnej wyróżnia się m.in. podniesionym o 15 mm prześwitem, poszerzonym rozstawem kół, 18-calowymi felgami z zimowymi oponami Goodyear UltraGrip oraz błyszczącymi osłonami nadwozia. Na zderzakach pojawiły się masywne bufory, a wnętrze otrzymało beżową tapicerkę, która dodaje elegancji i przytulności.

Napęd na cztery koła trafi także do innych modeli na platformie AmpR Small — jak nadchodzący Alpine A290 GTX o mocy około 300 KM. Sam Renault 4 najpewniej zachowa przydomek Savane, nawiązujący do historycznych wersji tej marki z lat 50. XX wieku.