Powrót legendy
Sto lat po debiucie legendarnego roadstera Super Sports – pierwszego Bentleya, który przekroczył barierę 100 mil na godzinę – brytyjska marka ponownie sięga po to zasłużone oznaczenie. Nowa generacja Bentley Continental GT Supersports wraca do korzeni, ale w inny sposób: nie poprzez rekordową moc czy prędkość, jak modele z 2009 i 2017 roku, lecz poprzez precyzję prowadzenia i czystą, kierowcową naturę.
Nowy Supersports znacząco schudł i otrzymał rozbudowany pakiet aerodynamiczny. Coupe wyróżnia się masywnym, karbonowym bodykitem, największym wśród drogowych Bentleyów splitterem oraz stałym tylnym skrzydłem. Karbonowy dach, lżejsza osłona chłodnicy i kute 22-calowe felgi Manthey Racing pozwoliły zmniejszyć masę do nieco poniżej dwóch ton i zwiększyć docisk o ponad 300 kg.
Największą redukcję masy przyniosła jednak reforma techniczna. Podwójnie doładowane V8 4.0 pozbawiono modułu hybrydowego i napędu AWD, ale wyposażono w wzmocniony blok, zmodyfikowane głowice, wydajniejsze turbiny oraz tytanowy układ wydechowy Akrapovič. Silnik osiąga 666 KM i 800 Nm – mniej niż w Continentalu GT Speed – lecz Supersports nadrabia charakterem: napęd na tył, dwusprzęgłowa skrzynia ZF, aktywna aerodynamika i przeprogramowane zawieszenie czynią go najbardziej "driver’skim" Bentleyem w historii.
Odchudzanie dotknęło również kabinę: tylna kanapa, część tapicerki i nawet głośniki ustąpiły miejsca karbonowemu modułowi. Wnętrze zdobią odchudzone fotele oraz tabliczka z numerem egzemplarza. Powstanie jedynie 500 sztuk. Premiera odbędzie się w styczniu w Dubaju, produkcja ruszy pod koniec 2026 roku, a pierwsi klienci odbiorą auta na początku 2027. Cena startuje od 400 tysięcy funtów.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye