Powrót do diesli

Audi wciąż przyspiesza ewolucję swojej gamy modelowej. Mimo serii świeżych premier — od Q6 e-tron i nowych A5/A6 po crossover Q5 — marka postanowiła nie czekać na planowy lifting i już teraz wprowadziła kilka precyzyjnych, lecz istotnych aktualizacji. Największy nacisk położono na technologie i komfort: system multimedialny otrzymał interfejs w stylu nowego Q3 z przeprojektowaną grafiką, kolorowymi tłami oraz trybami „Mood”, które łączą klimatyzację, oświetlenie i fotele w spójne scenariusze nastroju.

Znacząco rozbudowano funkcjonalność: nawigację można teraz wyświetlać bezpośrednio na zestawie cyfrowych zegarów, a ekran smartfona — duplikować na kokpicie lub ekranie pasażera. Panel dotykowy na kierownicy ustąpił miejsca fizycznym przyciskom, ulepszono adaptacyjny tempomat, a system parkowania potrafi zapamiętać ostatnie 50 metrów trasy. Pojawił się także opcjonalny wideorejestrator 4K, estetycznie zintegrowany ze słupkiem lusterka.

Modernizacja objęła również technikę. Rodzina A6 otrzymała matrycowe reflektory i nowe fotele konturowe, lecz najważniejszą nowością jest zmodernizowany trzylitrowy silnik V6 TDI, dostępny także dla Q5. Jednostka EA897evo4 wyposażona została w 48-woltowy układ MHEV oraz turbosprężarkę z napędem elektrycznym, która skraca turbodziurę: ciśnienie doładowania buduje się o sekundę szybciej, a wirnik osiąga 90 000 obr./min w zaledwie 250 ms.

Moc wzrosła do 299 KM i 580 Nm, a system MHEV może chwilowo dodać kolejne 24 KM i 280 Nm. W połączeniu z przekładnią S tronic i napędem quattro ultra, A6 przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s, a Q5 — w 5,0 s. Prędkość maksymalna obu modeli to 250 km/h, a ceny w Niemczech zaczynają się od 68,5 tys. euro za A6 i 69,8 tys. euro za Q5.