Podwójnie doładowany
Cztery lata temu Cadillac zrobił krok w przyszłość, prezentując swój pierwszy elektryczny crossover Lyriq. Model początkowo nie zachwycał sprzedażą, ale w ubiegłym roku osiągnął wynik 28 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, wyprzedzając benzynowy XT5. Teraz firma idzie dalej, prezentując pierwszego elektrycznego Cadillaca z oznaczeniem V — potężnego i dynamicznego Lyriq-V, który okazał się najbardziej dynamicznym modelem w historii marki.
Zewnętrznie Lyriq-V pozostaje stonowany, otrzymując jedynie kilka sportowych akcentów. Ma nowy przedni zderzak z powiększonym spojlerem, ekskluzywny szary kolor Magnus Metal Frost oraz 22-calowe koła. Wnętrze również przeszło drobne zmiany: pojawiły się metalowe listwy progowe z podświetleniem, ulepszone fotele z rozszerzonym podparciem bocznym oraz specjalny sportowy tryb wyświetlacza o przekątnej 33 cale. Dla miłośników emocjonującej jazdy dodano sztuczną imitację dźwięku silnika, inspirowaną wyścigowymi bolidami LMDh.
Najważniejsza różnica to moc. Dwa silniki elektryczne Lyriq-V generują 624 KM i 880 Nm momentu obrotowego, przyspieszając crossover do 97 km/h w zaledwie 3,3 sekundy — to rekord Cadillaca. Pojemność akumulatora pozostała bez zmian (102 kWh), zapewniając zasięg 459 km według cyklu EPA. W trybie szybkiego ładowania można w 10 minut uzupełnić zasięg o 121 km. Zawieszenie i układ kierowniczy zostały przeprojektowane, a hamulce Brembo z przednimi tarczami o średnicy 390 mm gwarantują pewne hamowanie.
Cadillac Lyriq-V jest już dostępny do zamówienia w USA w cenie od 80 tysięcy dolarów. Dla porównania, standardowy dwusilnikowy Lyriq kosztuje od 64 tysięcy, a podstawowa wersja z napędem na tylne koła — od 60 tysięcy. Nowy Lyriq-V to elektryczna dynamika w najlepszych tradycjach serii V, gotowa dostarczyć kierowcy zupełnie nowych wrażeń zza kierownicy.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye