Pierwszy z nowych
BMW otwiera nowy rozdział swojej historii — po czterech latach oczekiwania zaprezentowano pierwszy seryjny model rodziny Neue Klasse. SUV BMW iX3 ma stać się symbolem przejścia marki w erę elektryczną. U podstaw leży nowa filozofia stylistyczna: zamiast ogromnych „nerek” powróciły kompaktowe, pionowe wloty, linie nadwozia stały się prostsze i bardziej eleganckie, a charakterystyczne podświetlenie dodaje nowoczesnego akcentu. Taki styl stanie się wizytówką wszystkich przyszłych modeli BMW, niezależnie od rodzaju napędu.
Od teraz iX3 to nie tylko elektryczna wersja X3, lecz samodzielny model z własną architekturą i oznaczeniem NA5. SUV jest nieco dłuższy i ma większy rozstaw osi, ale niższy i z mniejszym prześwitem, co poprawiło aerodynamikę: współczynnik Cd wynosi 0,24. Wnętrze w dużej mierze przeniesiono z konceptu Vision Neue Klasse X — z unikatową czteroramienną kierownicą i systemem Panoramic iDrive. Cała deska rozdzielcza zamieniła się w cyfrową platformę z ekranem Panoramic Vision i trójwymiarową projekcją nawigacji, a fizyczne przyciski zachowano dla podstawowych funkcji.
Podstawą techniczną jest nowa platforma z akumulatorem szóstej generacji i instalacją 800-woltową. W wersji iX3 50 xDrive zastosowano dwa silniki elektryczne (469 KM, 645 Nm), które pozwalają przyspieszyć do „setki” w 4,9 sekundy. Zasięg robi wrażenie — do 805 km według cyklu WLTP. Dzięki obsłudze ładowania o mocy 400 kW wystarczy dziesięć minut, aby uzupełnić energię na 372 km jazdy. W standardzie przewidziano ładowarkę pokładową 11 kW, a opcjonalnie dostępna jest wersja 22 kW.
Za właściwości jezdne odpowiada system Heart of Joy, koordynujący pracę silników, układu kierowniczego i rekuperacji. Według BMW w 98% sytuacji auto obywa się bez klasycznych hamulców ciernych, a dynamika łączy się z typową dla marki „radością z jazdy”. Produkcja iX3 ruszy jesienią na Węgrzech, a pierwsi klienci w Europie odbiorą swoje samochody wiosną 2026 roku. Cena podstawowej wersji w Niemczech zaczyna się od 68 900 euro, a w późniejszym czasie ofertę uzupełnią prostsze warianty oraz lokalna odmiana dla Chin.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye