Perfect celiebrity

Aston Martin kontynuuje rozszerzanie gamy modeli dla kierowców oznaczonych literą S, do której już należą SUV DBX S i coupe Vantage S. Teraz dołącza do nich supersamochód DB12 S, który w firmie uważany jest za szczyt ewolucji całej rodziny DB. Nowa wersja łączy agresywny design, ulepszone rozwiązania aerodynamiczne i większą moc, stawiając na dynamikę i prowadzenie.

Na zewnątrz DB12 S wyróżnia się splitterem z bocznymi sekcjami, powiększonymi wlotami powietrza na masce oraz czarnymi nakładkami progów. Tył zdobi spojler, nowy dyfuzor i dwie pary bocznych wydechów. W odróżnieniu od młodszych modeli S, jaskrawy czerwony akcent na nadwoziu nie występuje, poza małą plakietką na błotnikach. Wnętrze utrzymano w stonowanej gamie, z akcentem na czerwoną pokrętło wyboru trybu jazdy i możliwością zamówienia półanilinowej skóry, alcantary oraz lekkich sportowych foteli.

Pod maską znajduje się 4,0-litrowy silnik biturbo AMG V8 o mocy 700 KM, czyli o 20 KM więcej niż standardowy DB12. Przyspieszenie do 97 km/h zajmuje 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 325 km/h. Przeprojektowane systemy sterowania silnikiem i ośmiobiegowy automat ZF zapewniają bardziej responsywny pedał gazu, a nowy układ wydechowy wzmacnia brzmienie motoru. Opcjonalnie dostępny jest tytanowy wydech, lżejszy o 11,7 kg od standardowego.

Zawieszenie, układ kierowniczy i elektroniczny dyferencjał otrzymały bardziej sportowe ustawienia, a w standardzie DB12 S wyposażono w tarcze hamulcowe z węglowo-ceramiczne, które są o 27 kg lżejsze od standardowych. Zamówienia na DB12 S są już przyjmowane: dostępne są coupe i kabriolet Volante, dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale 2026 roku. Standardowy model kosztuje od 185 tysięcy funtów, ale wersja S z pewnością będzie znacznie droższa.