Odszedł w Astral

Od debiutu w 2022 roku Renault Austral stał się symbolem nowej ery marki – „Nouvelle Vague”, zapowiadającej bardziej prestiżowe i stylowe samochody. Jednak już rok później firma zaprezentowała coupe SUV-a Rafale z nowym firmowym wyglądem. Teraz ten design trafił również do modelu Austral: crossover otrzymał dwupoziomowe reflektory, przeprojektowany grill, maskę, zderzaki oraz tył z lampami o geometrycznym kształcie. Pojawiły się także nowe kolory nadwozia – niebieski Ultramarine i biały Satin Pearl.

Wymiary nieco się zmieniły: długość wzrosła do 4533 mm, a szerokość do 1830 mm. Bazowe koła również urosły o cal – teraz mają co najmniej 18 cali, a za dopłatą dostępne są felgi aż do 20 cali. Wnętrze przeszło mniej zmian, ale są one zauważalne: nowe fotele wykonane z tkanin z recyklingu, lepsze wyciszenie kabiny oraz system rozpoznawania kierowcy, który zapamiętuje ustawienia konkretnego użytkownika. Wszystkie dane przechowywane są w pojeździe – bez przesyłania do chmury.

System multimedialny OpenR zachował pionowy tablet, ale zyskał odświeżone interfejsy i szybsze protokoły łączności. Sportowa wersja Esprit Alpine to teraz pełnoprawna wersja wyposażeniowa z wyrazistym wykończeniem inspirowanym marką Alpine – z alcantarą, niebieskimi przeszyciami i aluminiowymi akcentami.

W gamie silnikowej nie ma już wersji z manualną skrzynią biegów: podstawą jest 160-konny silnik 1.3 z bezstopniową skrzynią (CVT) i miękką hybrydą. Flagowcem pozostaje 200-konny Austral E-Tech z unikalną przekładnią i silnikiem elektrycznym. Wersji z napędem na cztery koła wciąż brak. Produkcja odbywa się w Hiszpanii, a start sprzedaży w Europie zaplanowano na wiosnę.
