Odświeżony bestseller

Po amerykańskiej premierze w 2024 roku odświeżona Honda Civic wreszcie trafiła na rynek europejski. Podobnie jak wcześniej, europejskim klientom oferowany jest wyłącznie hatchback, ale teraz w nowej odsłonie — z unowocześnionym wyglądem i bogatszym wyposażeniem. Choć zmiany są subtelne, lifting sprawił, że Civic jeszcze lepiej wpisuje się w aktualne standardy stylu i komfortu.

Przód samochodu zyskał nowy zderzak oraz atrapę chłodnicy o większych oczkach. Zrezygnowano ze świateł przeciwmgielnych — ich rolę przejęły udoskonalone reflektory LED, które według inżynierów równie skutecznie radzą sobie we mgle. Pojawiły się nowe wzory felg (17 lub 18 cali) oraz nowy lakier Seabed Blue, zastępujący Premium Crystal Blue.

W kabinie zmian jest niewiele, ale są istotne. Cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala są teraz standardem, podobnie jak bezprzewodowa ładowarka. Bogatsze wersje oferują podgrzewaną kierownicę i ambientowe oświetlenie wnętrza. Podsufitka została wykończona czarnym materiałem, a elementy dekoracyjne mają matowo-chromowane akcenty.

Europejska wersja Civica nadal dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym e:HEV, który łączy 2-litrowy silnik wolnossący, silnik elektryczny i generator. Łączna moc systemu to 184 KM i 315 Nm. Wersja Type R zniknęła z oferty ze względu na rygorystyczne normy emisji. Sprzedaż już ruszyła — w Wielkiej Brytanii ceny startują od 34 000 funtów, a w Niemczech od około 39 500 euro.