Odświeżenie bestsellera

Kia Seltos, który zadebiutował w 2019 roku, stał się jednym z najbardziej udanych kompaktowych crossoverów marki, także w Rosji, gdzie był produkowany w zakładach Avtotor. Po wycofaniu się Kia z tego rynku model kontynuował rozwój na innych rynkach, a teraz odbyła się oficjalna premiera drugiej generacji. Nowa odsłona wyraźnie urosła i ostatecznie awansowała do bardziej dojrzałego segmentu, stawiając na design, nowoczesne technologie i praktyczność.

Stylistyka nowego Seltosa została utrzymana w aktualnym, firmowym stylu Kia. Charakterystyczne pionowe, dzielone reflektory, szeroki grill oraz masywne zderzaki nadają autu bardziej „dorosły” wygląd. Profil podkreślają chowane klamki i wyraziste przetłoczenia, a tył — pionowe lampy połączone świetlną listwą. Oprócz wersji standardowej dostępne będą odmiany GT-Line i X-Line, różniące się detalami stylistycznymi.

Wnętrze zaprojektowano w duchu elektrycznych modeli marki: dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, ograniczona liczba fizycznych przycisków oraz osobny panel sterowania klimatyzacją. System multimedialny obsługuje aktualizacje „over-the-air” oraz głosowego asystenta opartego na sztucznej inteligencji. Na liście opcji znalazły się m.in. wyświetlacz przezierny, panoramiczny dach, system audio klasy premium oraz rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę.

Zwiększone wymiary nadwozia przełożyły się na wyraźnie przestronniejsze wnętrze, a pojemność bagażnika wzrosła do 536 litrów. Konstrukcyjnie nowy Seltos bazuje na zmodernizowanej platformie K3, oferującej większą sztywność nadwozia i lepszą izolację akustyczną. Na początku sprzedaży dostępne będą silniki benzynowe o mocy do 193 KM, kilka typów skrzyń biegów oraz napęd na cztery koła z trybami terenowymi. W późniejszym terminie do oferty dołączy wersja hybrydowa, a produkcja modelu ruszy jeszcze w tym roku.