Odnowienie dla bestsellera
Elektryczny crossover Skoda Enyaq przeszedł planowy lifting, po raz pierwszy od debiutu w 2020 roku odnawiając swój wygląd. W tym czasie model sprzedał się w liczbie ponad 250 tysięcy egzemplarzy i stał się drugim najpopularniejszym samochodem marki w Niemczech. Zmiany zewnętrzne zostały wykonane w nowym firmowym stylu Modern Solid: przednia część pojazdu została zaprojektowana według zasady Tech Deck Face z dwupoziomową optyką i szerokim czarnym pasem. Dodatkowo przeprojektowane zderzaki oraz zmniejszone szczeliny między elementami nadwozia pozwoliły poprawić aerodynamikę.
Crossover otrzymał reflektory LED już w standardowym wyposażeniu, a opcjonalnie dostępna jest matrycowa optyka. Zakres felg zaczyna się teraz od 19 cali, a wśród nowych kolorów nadwozia pojawił się Olibo Green. Wymiary uległy nieznacznym zmianom: odświeżony Enyaq wydłużył się o 9 mm, a wersja Coupe – o 5 mm. Tył pojazdu przeszedł minimalne zmiany, a wersja Sportline zachowała czarne detale i powiększone koła.
Wnętrze doczekało się istotnej nowości – zniknęły logotypy Skody, zastąpione nazwą marki. Rozszerzono również standardowe wyposażenie: pojawiło się podgrzewanie kierownicy i przednich siedzeń, trzystrefowa klimatyzacja oraz nowe funkcje systemu multimedialnego. Wśród asystentów jazdy dodano możliwość zdalnego sterowania systemem parkowania za pomocą smartfona oraz system zapamiętywania ostatnich 50 metrów trasy w celu automatycznego odtworzenia podczas parkowania.
Pod względem technicznym nie zaszły radykalne zmiany, ale poprawiona aerodynamika zwiększyła zasięg. Na przykład w podstawowej wersji Enyaq 60 wzrósł on z 401 do 437 km, a w Enyaq 85 Coupe – z 577 do 596 km według cyklu WLTP. Zwiększono także moc ładowania: teraz modele z podstawową baterią mogą ładować się z mocą do 165 kW, a wersje z większą pojemnością – do 175 kW. Sprzedaż odświeżonego Enyaq w Europie rozpocznie się 9 stycznia, a cena startowa wynosi 44 tysiące euro.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye
