Odnowienie dla bestsellera

Elektryczny crossover Skoda Enyaq przeszedł planowy lifting, po raz pierwszy od debiutu w 2020 roku odnawiając swój wygląd. W tym czasie model sprzedał się w liczbie ponad 250 tysięcy egzemplarzy i stał się drugim najpopularniejszym samochodem marki w Niemczech. Zmiany zewnętrzne zostały wykonane w nowym firmowym stylu Modern Solid: przednia część pojazdu została zaprojektowana według zasady Tech Deck Face z dwupoziomową optyką i szerokim czarnym pasem. Dodatkowo przeprojektowane zderzaki oraz zmniejszone szczeliny między elementami nadwozia pozwoliły poprawić aerodynamikę.

Crossover otrzymał reflektory LED już w standardowym wyposażeniu, a opcjonalnie dostępna jest matrycowa optyka. Zakres felg zaczyna się teraz od 19 cali, a wśród nowych kolorów nadwozia pojawił się Olibo Green. Wymiary uległy nieznacznym zmianom: odświeżony Enyaq wydłużył się o 9 mm, a wersja Coupe – o 5 mm. Tył pojazdu przeszedł minimalne zmiany, a wersja Sportline zachowała czarne detale i powiększone koła.
Wnętrze doczekało się istotnej nowości – zniknęły logotypy Skody, zastąpione nazwą marki. Rozszerzono również standardowe wyposażenie: pojawiło się podgrzewanie kierownicy i przednich siedzeń, trzystrefowa klimatyzacja oraz nowe funkcje systemu multimedialnego. Wśród asystentów jazdy dodano możliwość zdalnego sterowania systemem parkowania za pomocą smartfona oraz system zapamiętywania ostatnich 50 metrów trasy w celu automatycznego odtworzenia podczas parkowania.

Pod względem technicznym nie zaszły radykalne zmiany, ale poprawiona aerodynamika zwiększyła zasięg. Na przykład w podstawowej wersji Enyaq 60 wzrósł on z 401 do 437 km, a w Enyaq 85 Coupe – z 577 do 596 km według cyklu WLTP. Zwiększono także moc ładowania: teraz modele z podstawową baterią mogą ładować się z mocą do 165 kW, a wersje z większą pojemnością – do 175 kW. Sprzedaż odświeżonego Enyaq w Europie rozpocznie się 9 stycznia, a cena startowa wynosi 44 tysiące euro.
