Oddział SS

Chevrolet kontynuuje ekspansję na rynek pojazdów elektrycznych, a teraz w centrum uwagi znajduje się najgorętsza wersja ich elektrycznego crossovera — Blazer EV SS. Obiecana jeszcze w 2022 roku, ta modyfikacja w końcu trafiła do klientów, oferując nie tylko oczekiwaną wydajność, ale nawet bardziej imponujące parametry niż początkowo zapowiadano. Takie podejście z pewnością ucieszy fanów marki, ponieważ Blazer EV SS pod względem mocy zbliżył się do ekskluzywnego Cadillaca Lyriq-V.

Wizualnie wersja SS wyróżnia się bardziej agresywnymi zderzakami i dodatkowymi nakładkami na progach, ale najważniejsze zmiany kryją się pod nadwoziem. Zamiast pierwotnie deklarowanych 565 KM, dwusilnikowy układ napędowy generuje już 624 KM i 880 Nm momentu obrotowego. Pozwala to crossoverowi przyspieszyć do 97 km/h w zaledwie 3,4 sekundy w trybie WOW (Wide Open Watts), co czyni go jednym z najszybszych elektrycznych SUV-ów na rynku. Zasięg wynosi 488 km według standardu EPA, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na tak mocny samochód elektryczny.

Oprócz zwiększonej mocy, Blazer EV SS otrzymał udoskonalone zawieszenie oraz układ hamulcowy Brembo, co zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem. Co najważniejsze, w porównaniu do Cadillaca Lyriq-V, którego cena zaczyna się od 80 tysięcy dolarów, Blazer EV SS wydaje się bardziej korzystnym zakupem — od 62 tysięcy dolarów. Chevrolet wyraźnie chce zaoferować sportowe osiągi w bardziej przystępnej cenie, co czyni ten model szczególnie interesującym dla nabywców.

Na tym tle pogłoski o rychłym zakończeniu produkcji spalinowego Blazera wydają się zaskakujące, ponieważ w 2023 roku sprzedano 53 tysiące egzemplarzy w porównaniu do 23 tysięcy elektrycznej wersji. Jednak elektryfikacja gamy modelowej Chevrolet trwa nadal, a Blazer EV SS jest tego doskonałym przykładem.