Nowy bestseller

Toyota zaprezentowała szóste pokolenie RAV4 – globalnego crossovera, którego premiera odbyła się równocześnie w USA, Europie i Japonii. Choć model bazuje na tej samej platformie TNGA-K i zachował rozstaw osi, otrzymał istotne ulepszenia: wzmocnione ramy pomocnicze i nowe mocowania zawieszenia mają poprawić właściwości jezdne. Wizualnie RAV4 zyskał bardziej masywny i nowoczesny wygląd – wszystkie panele nadwozia są nowe, światła LED mają charakterystyczny kształt, a felgi dostępne są w rozmiarach od 17 do 20 cali.

Nowa RAV4 oferowana jest w trzech wersjach. Odmiana terenowa Adventure/Woodland trafi tylko do USA i Japonii – z podniesionym prześwitem, oponami A/T i poszerzonymi nadkolami. Natomiast wersja GR Sport to propozycja globalna: poszerzony rozstaw kół, usztywnione zawieszenie i sportowe detale sprawiają, że to najbardziej dynamiczna wersja w gamie.

W ofercie znajdziemy wyłącznie napędy hybrydowe – klasyczne oraz plug-in. Obie wersje mają nową jednostkę 2.5 benzyna, współpracującą z przekładnią e-CVT. Moc systemowa waha się od 183 do 324 KM. Wariant plug-in ma powiększony akumulator (22,7 kWh) i zasięg do 150 km na napędzie elektrycznym, a także możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń.

Wnętrze zaprojektowano od nowa: osobne ekrany, dwupoziomowa konsola, niższa deska rozdzielcza. Nowa architektura elektroniczna Arene obsługuje aktualizacje online i steruje m.in. multimediami oraz systemem bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 4.0. Sprzedaż w USA ruszy pod koniec 2025 roku, a w Europie i Japonii w I kwartale 2026. Model trafi na 180 rynków, w tym z wersjami benzynowymi dla wybranych regionów.