Nowa twarz

Peugeot 308 trzeciej generacji zadebiutował w 2021 roku, a teraz nadszedł czas na planowy lifting. Najbardziej zauważalną nowością jest całkowicie odmienione przednie oblicze, zgodne z najnowszym językiem stylistycznym marki. Charakterystyczne kły świateł do jazdy dziennej odeszły do historii – zastąpiły je potrójne „ślady pazurów”, harmonijnie komponujące się z bezramkowym grillem. Reflektory umieszczono niżej i sprytnie zamaskowano wlotami w zderzaku, a logo na masce po raz pierwszy otrzymało podświetlenie.

Z tyłu zmian jest mniej, ale sprawiają, że model wygląda nowocześniej. Potrójne świetlne „pazury” mają teraz wszystkie wersje, a chrom zderzaka zniknął. Paletę lakierów wzbogacił nowy odcień Lagoa Blue, a felgi dostępne są w rozmiarach 17 lub 18 cali.

We wnętrzu zachowano koncepcję i-Cockpit, ale interfejs systemu multimedialnego został odświeżony i zyskał trójwymiarową grafikę. W topowych odmianach GT pojawiły się wykończenie z alcantary, nastrojowe podświetlenie, system audio Focal oraz układ oczyszczania powietrza. Wariant kombi z napędem hybrydowym otrzymał powiększony bagażnik z podwójną podłogą, którego pojemność wzrosła do 598 litrów.

Najważniejsze techniczne zmiany dotyczą wersji zelektryfikowanych. Hybryda plug-in zyskała więcej mocy (195 KM) i może przejechać do 85 km na prądzie, a elektryczny e-308 wyposażono w akumulator 55,4 kWh, co zwiększyło zasięg do 450 km. W ofercie pozostał diesel 1.5 o mocy 130 KM, lecz skrzyni manualnej już nie ma. Odświeżony Peugeot 308 trafi do sprzedaży jesienią, a jego produkcja nadal odbywa się we Francji, w fabryce w Miluzie.