Nieodkryty

Subaru kontynuuje rozwój swojej gamy samochodów elektrycznych — po modelach Solterra i Trailseeker zadebiutował trzeci crossover: Subaru Uncharted. Podobnie jak poprzednie modele, został opracowany we współpracy z Toyotą i stanowi przestylizowaną wersję Toyoty C-HR+ na platformie e-TNGA. Mimo technicznego pokrewieństwa Uncharted otrzymał własny projekt przodu i tyłu nadwozia, zgodny z językiem stylistycznym elektrycznej linii Subaru. Długość pojazdu to 4510 mm, prześwit wynosi 210 mm, a do wyboru są felgi o średnicy 18 lub 20 cali.

Wnętrze Uncharted niemal w całości odpowiada kabinie modelu Toyoty — różnice ograniczają się do logo na kierownicy i detali wykończenia. Już w standardzie znajduje się ekran multimedialny o przekątnej 14 cali, a wśród opcji znajdziemy wentylowane fotele, panoramiczny dach oraz system audio Harman/Kardon z 11 głośnikami. Pojemność bagażnika przekracza 700 litrów według normy EPA, co czyni ten crossover bardzo praktycznym.

Na rynku amerykańskim Subaru zaoferuje dwie wersje: z napędem na przednią oś (224 KM) oraz z napędem na cztery koła (343 KM). Obie będą wyposażone w akumulator o pojemności 74,7 kWh i zaoferują zasięg do 483 km. Co ciekawe, będzie to pierwszy od lat model Subaru z napędem na przód w USA. W Europie pojawi się uproszczona wersja z jednym silnikiem o mocy 167 KM i mniejszym akumulatorem – 57,7 kWh.

Wersje amerykańskie otrzymają złącze NACS, zapewniające dostęp do szerokiej sieci ładowarek Tesla Supercharger. Ładowanie od 10 do 80% ma trwać około 30 minut, a wersja z napędem na cztery koła przyspiesza do 97 km/h w zaledwie 5 sekund. Sprzedaż w USA ruszy na początku 2026 roku, a w Europie — w pierwszym kwartale tego samego roku.