Neokonserwatyzm

Firma Morgan dokonała kolejnego przełomu: zaprezentowano nowy model Supersport, który zastąpił Plus Six. Brytyjski producent, niegdyś znany ze swojego konserwatyzmu, kontynuuje reformy. Jeśli wcześniej jego samochody pozostawały niezmienione przez dekady, to teraz aktualizacje następują znacznie częściej. Nowy model zachował klasyczny retro styl, ale przeszedł zauważalne zmiany w designie i aerodynamice.

Morgan Supersport wyróżnia się bardziej opływowymi kształtami i ulepszoną aerodynamiką. Inżynierowie pozbyli się zbędnych elementów: osobne kierunkowskazy zostały zintegrowane z reflektorami, a tylne światła przeniesiono do masywnego dyfuzora. Po raz pierwszy model otrzymał pełnowymiarowy bagażnik, a długość nadwozia wzrosła do 4110 mm. W efekcie współczynnik oporu aerodynamicznego zmniejszył się o 5%, a siła nośna – o 20%.

Samochód jest standardowo wyposażony w miękki składany dach, ale opcjonalnie dostępny jest zimowy zestaw – zdejmowany dach z włókna węglowego oraz sztywne nakładki na drzwi. Sztywność nadwozia wzrosła o 10%, a układ kierowniczy i zawieszenie zostały udoskonalone. Roadster napędzany jest 3,0-litrowym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem BMW B58 (340 KM, 500 Nm), współpracującym z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,9 sekundy.

Morgan Supersport otrzymał także nowe opcje: bezprzewodowe ładowanie smartfona, ulepszony system audio Sennheiser z Bluetooth i dodatkowymi mikrofonami. Cena nowego modelu zaczyna się od 85 tysięcy funtów szterlingów, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów już w kwietniu.