Na urodziny

Renault zaprezentował na salonie samochodowym w Monachium nową generację kultowego hatchbacka Clio, który w 2025 roku obchodzi swoje 35-lecie. W tym czasie model sprzedał się w liczbie prawie 17 milionów egzemplarzy w 120 krajach, stając się najpopularniejszym francuskim samochodem w historii. Dziś Clio wciąż utrzymuje pozycję lidera – w pierwszej połowie 2025 roku był najlepiej sprzedającym się autem w Europie. Nic dziwnego, że szósta generacja wzbudziła tak duże zainteresowanie publiczności.

Stylistyka nowego modelu to krok w stronę agresji i sportowego charakteru. Muskularne proporcje, wyraziste reflektory i mocniej pochylone tylne słupki nadają Clio dynamiczny wygląd, jednocześnie zachowując rozpoznawalną sylwetkę. Wymiary nieco urosły: długość wzrosła do 4116 mm, a rozstaw osi do 2591 mm. Paleta obejmuje siedem kolorów nadwozia, a średnica kół sięga 18 cali.

Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane. W centrum uwagi znajdują się dwa 10,1-calowe ekrany połączone w jeden panel, nowoczesny system multimedialny OpenR Link z usługami Google i obsługą Apple CarPlay/Android Auto. Wśród opcji znalazły się nagłośnienie Harman/Kardon, ładowarka bezprzewodowa, rozbudowane oświetlenie ambientowe oraz adaptacyjny tempomat. Nawet wykończenie wpisuje się w eko-trend: materiały z recyklingu oraz alkantara w wersji Esprit Alpine.

Zmiany objęły również technikę. Największą nowością jest układ hybrydowy E-Tech 160 z silnikiem 1.8 i łączną mocą 160 KM, zapewniający przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 sekundy. Wariant bazowy to turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 115 KM, dostępny z manualną skrzynią biegów lub „automatem” EDC. Produkcja nowego Clio zostanie w całości przeniesiona do Turcji, a zamówienia ruszą jeszcze przed końcem 2025 roku.