Na krok bliżej

BMW skutecznie podgrzewa zainteresowanie nową linią elektryków Neue Klasse, stawiając nie na popularnego SUV-a ani podstawowego sedana, lecz na ich sportową wersję — prototyp BMW VDX. Po raz pierwszy zaprezentowany na początku roku w kamuflażu, teraz VDX odsłonił się w pełnej krasie w efektownym, fluorescencyjnym lakierze – specjalnie na salon samochodowy w Szanghaju.

Sylwetka VDX w dużej mierze nawiązuje do konceptu Vision Neue Klasse: minimalistyczne linie, dynamiczny profil z „rekinim” przodem i światła przeniesione na podniesiony tył. Mimo futurystycznego wyglądu pokazowego auta, BMW podkreśla, że to wciąż prototyp – wersja seryjna będzie bardziej stonowana, lecz zachowa stylistyczne DNA Neue Klasse.

Wnętrze również nie jest finalne. W kabinie widać elementy testowe, jednak kluczowe rozwiązania już są: nowa architektura Panoramic iDrive, szeroki ekran pod przednią szybą i nietypowa kierownica. Zgodnie ze sportowym charakterem, zamontowano kubełkowe fotele z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz wykończenie z alcantary.

Oparty na platformie Neue Klasse, VDX otrzymał system Heart of Joy – wysokowydajny moduł sterujący elektroniką pokładową, zarządzający m.in. silnikami, hamulcami i rekuperacją. Już teraz wiadomo, że moment obrotowy na kołach wynosi 18 000 Nm, a dzięki ulepszonej rekuperacji w 98% przypadków nie trzeba używać hamulców tarczowych. Pierwszym seryjnym modelem będzie SUV, później sedan, a na końcu jego sportowa wersja VDX.
