Makijaż dla flagowca

Audi zaprezentowało odświeżoną, podstawową wersję elektrycznego sedana e-tron GT quattro — rok po premierze mocniejszych odmian S, RS i RS performance. Nowa wersja to logiczna kontynuacja wcześniejszej gamy modelowej, w której wcześniej również istniała wersja bez dodatkowych oznaczeń.

Pomimo „wejściowego” charakteru, samochód otrzymał dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła — w przeciwieństwie do bliźniaczego technicznie Porsche Taycan, który w podstawie ma jeden silnik o mocy 408 KM. e-tron GT quattro oferuje łącznie 503 KM, a w trybie launch control moc wzrasta chwilowo do 585 KM, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy.

Elektryczny sedan wyposażono w 800-woltowy akumulator z mocniejszych wersji — o użytecznej pojemności 97 kWh. Obsługuje ultraszybkie ładowanie do 320 kW, co pozwala w 10 minut uzupełnić zasięg o 285 km. Maksymalny zasięg wynosi imponujące 622 km, co czyni e-tron GT quattro najdłużej jeżdżącym modelem w całej rodzinie.

Pod względem wizualnym i technicznym wersja podstawowa niewiele różni się od droższych wariantów. Masa została zmniejszona o 30 kg, a współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,24 dzięki aktywnym klapom wlotu powietrza. Wnętrze wykończono materiałami pochodzącymi z recyklingu. Produkcja odbywa się w niemieckim Neckarsulm, a cena w Niemczech zaczyna się od 109 tysięcy euro.