Lexus dla biednych
Toyota zaprezentowała nowy samochód elektryczny na rynek europejski – C-HR+. Mimo znajomej nazwy, nie jest to po prostu elektryczna wersja standardowego C-HR, lecz zupełnie nowy model. Crossover stał się większy, otrzymał inną platformę i wyróżnia się oryginalnym designem. Wizualnie jego sylwetka przypomina koncepcyjny model bZ Compact SUV, choć z uproszczeniami w detalach. Wymiary modelu to 4520×1870×1595 mm, a rozstaw osi zwiększył się do 2750 mm. To pozwoliło poprawić przestronność wnętrza, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy.
Wnętrze zostało zaprojektowane w duchu innych elektrycznych modeli Toyoty: kompaktowy zestaw wskaźników umieszczono pod przednią szybą, a na środku znajduje się 14-calowy ekran systemu multimedialnego. Fizyczne przyciski i pokrętła zapewniają wygodne sterowanie klimatyzacją i systemem audio. Na wyposażeniu znajdują się także bezprzewodowa ładowarka, porty USB oraz oddzielny panel sterowania klimatyzacją dla tylnego rzędu siedzeń. Już w standardzie C-HR+ otrzymał adaptacyjny tempomat oraz zestaw elektronicznych asystentów, a pojemność bagażnika wynosi 416 litrów.
Crossover bazuje na platformie e-TNGA i jest dostępny w trzech wersjach. Podstawowa odmiana jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 167 KM i akumulator o pojemności 57,7 kWh. Wariant pośredni z baterią 77 kWh rozwija moc 224 KM, natomiast topowa wersja z napędem na cztery koła oferuje 343 KM i przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy. Maksymalny zasięg wynosi 600 km (według cyklu WLTP), podczas gdy wersja z dwoma silnikami przejedzie 525 km. Crossover jest wyposażony w pompę ciepła i obsługuje szybkie ładowanie o mocy 150 kW.
Ceny Toyoty C-HR+ nie zostały jeszcze ujawnione, ale wiadomo, że produkcja modelu będzie realizowana w Japonii. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w czwartym kwartale 2025 roku, a na inne rynki model trafi w 2026 roku. Nowy elektryczny crossover zapowiada się jako jeden z najmocniejszych modeli marki w Europie, a także jako samochód zapewniający kierowcom doskonałe właściwości jezdne i nowoczesne technologie.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye