Kurcze, driterzy!
Gdy mowa o autach do driftu, większości z nas przychodzą na myśl lekkie japońskie coupé – z pewnością nie potężny Ford Mustang. Jednak amerykański mistrz świata w drifcie, Vaughn Gittin Jr., od lat udowadnia, że i ten klasyczny pony car potrafi być zabójczo efektywny na torze. Jego firma RTR (Ready to Rock) od dawna zajmuje się modyfikacją Mustangów, a teraz – we współpracy z Fordem – zaprezentowała pierwszy w historii fabryczny Mustang stworzony do driftu.
Podstawą Forda Mustanga RTR została wersja z turbodoładowanym silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 319 KM i momencie 475 Nm. Jednostka otrzymała system „antilag”, który utrzymuje ciśnienie doładowania nawet po odpuszczeniu gazu. Cała moc trafia na tylne koła za pośrednictwem dziesięciobiegowego automatu, a kierowcę wspiera elektromechaniczny hamulec ręczny. Wybór czterocylindrowego silnika zamiast V8 nie jest przypadkowy – celem projektu było stworzenie stosunkowo przystępnego auta do driftu dla początkujących zawodników.
Podwozie zostało gruntownie przebudowane: tylny wózek, stabilizatory i mocowania kolumn pochodzą z topowej wersji Dark Horse. Układ hamulcowy Brembo i opcjonalne amortyzatory adaptacyjne MagneRide gwarantują pełną kontrolę w zakrętach. Z zewnątrz Mustang RTR wyróżnia się pakietem aerodynamicznym z wersji GT, podświetlanymi „nozdrzami” w grillu oraz 19-calowymi felgami RTR.
Wnętrze ożywiono kontrastowymi przeszyciami i detalami w jaskrawozielonym kolorze Hyper Lime, a cyfrowe zegary otrzymały grafikę w stylu RTR. Sprzedaż ruszy latem 2026 roku, a ceny nie zostały jeszcze ogłoszone. Wiadomo jednak, że Mustang RTR będzie tańszy od wersji V8, których ceny zaczynają się od 48,5 tysiąca dolarów – to świetna okazja, by rozpocząć przygodę z driftem w wielkim stylu.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye