Kiedy zwykłe Ferrari to za mało
Zgodnie z tradycją, Ferrari zaprezentowało udoskonaloną wersję swojego centralnosilnikowego supersamochodu — 296 GTB. Podobnie jak wcześniejsze modele (Challenge Stradale, Scuderia, Speciale, Pista), nowość nosi nazwę 296 Speciale i pojawiła się w połowie cyklu życia modelu. Co więcej, od razu w dwóch wersjach nadwozia — coupe i roadsterze (Speciale A), oba z zachowanym napędem hybrydowym, lecz wyraźnie ostrzejsze i bardziej precyzyjne.
Najważniejsza zmiana to wzrost mocy — teraz wynosi ona 880 KM zamiast 830 KM w zwykłym 296 GTB. Silnik spalinowy został odchudzony i ulepszony dzięki zastosowaniu tytanowych elementów, a silnik elektryczny zyskał moc w trybie Qualify. Przeprojektowany układ wydechowy i chłodzenia poprawił reakcję i brzmienie jednostki. Moc jednostkowa osiągnęła rekordowe 234 KM z litra pojemności.
Masa własna spadła o 60 kg — do 1410 kg w przypadku coupe. Kluczowe elementy nadwozia wykonano z włókna węglowego, zawieszenie usztywniono, a część komponentów zapożyczono z wyścigowego 296 GT3. Aerodynamika dopracowana została w najmniejszych szczegółach: zwiększono docisk, poprawiono chłodzenie, a wygląd podporządkowano funkcji. Przy 250 km/h coupe generuje 435 kg siły dociskowej — o 20% więcej niż bazowa wersja.
Wnętrze to połączenie włókna węglowego, minimalistycznego stylu i klasycznego selektora skrzyni biegów w stylu retro. Nowy kolor Verde Nürburgring i możliwość personalizacji numerem bocznym podkreślają unikalność auta. Produkcja nie jest limitowana — zamówienia już ruszyły. Ferrari 296 Speciale stworzono dla tych, którym zwykły supersamochód Ferrari to za mało.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye