Hybrydowy potwór
Na salonie samochodowym w Monachium Porsche zaprezentowało odświeżone 911 Turbo S – tym razem z napędem hybrydowym. Po raz pierwszy legendarny supersamochód otrzymał system T-Hybrid, znany już z Carrery GTS, lecz udoskonalony dla flagowej wersji. W ofercie od razu pojawiły się zarówno coupé, jak i kabriolet, a kluczową zmianą jest nie tylko większa moc, lecz także nowe możliwości elektrycznego doładowania.
Pod maską pracuje 3,6-litrowy silnik 9A3 z dwiema turbosprężarkami eTurbo wyposażonymi w napęd elektryczny. Reagują one natychmiast na polecenia elektroniki, zapewniając przyspieszenie jeszcze przed rozkręceniem turbiny. W parze z jednostką spalinową działa silnik elektryczny o mocy 71 KM, zintegrowany ze skrzynią PDK. Łączna moc układu wynosi rekordowe 711 KM i 800 Nm – o 61 KM więcej niż w poprzedniej wersji, a zakres użytecznego momentu obrotowego stał się znacznie szerszy.
Akumulator o pojemności 1,9 kWh umieszczono w przednim bagażniku, a jego waga jest porównywalna ze zwykłym akumulatorem samochodowym. Mimo hybrydowego „dodatku” masa wzrosła jedynie o 25 kg – do 1740 kg w przypadku coupé. Takie zbalansowanie pozwoliło poprawić osiągi: sprint do 100 km/h zajmuje teraz 2,5 sekundy, a do 200 km/h – 8,4 sekundy. Maksymalna prędkość spadła jednak do 322 km/h, lecz na Nürburgringu odświeżona wersja pokonała okrążenie o niemal 14 sekund szybciej niż poprzednik.
Inżynierowie dopracowali także podwozie: w Turbo S po raz pierwszy zastosowano system ehPDCC z elektrohydraulicznymi stabilizatorami, powiększono tylne tarcze hamulcowe, a aerodynamika stała się skuteczniejsza dzięki nowym żaluzjom w przednim zderzaku. Zmiany objęły również wnętrze – w pełni wirtualne zegary, nowy przycisk startu silnika i odświeżoną optykę. Zamówienia w Niemczech są już otwarte: coupé kosztuje co najmniej 271 tysięcy euro, a kabriolet od 285 tysięcy.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye