GSElektryk

Opel kontynuuje wskrzeszanie swojego sportowego dziedzictwa — oznaczenie GSE, wcześniej przypisane hybrydom plug-in, trafiło teraz do w pełni elektrycznego modelu Opel Mokka GSE. To nie tylko efektowny crossover — jego rajdowa wersja została już zaprezentowana w klasie eRally5, która zadebiutuje w kalendarzu FIA w 2026 roku. Nowy model jest skierowany do kierowców, którzy cenią nie tylko ekologię i komfort, ale również emocje za kierownicą.

Mokka GSE bazuje na platformie Stellantis i jest technicznie spokrewniona z modelami Abarth 600e i Alfa Romeo Junior Veloce. Na przedniej osi pracuje silnik elektryczny o mocy 280 KM i momencie obrotowym 345 Nm, współpracujący z mechanizmem różnicowym Torsen. Przyspieszenie do setki zajmuje 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h — ale tylko w trybie Sport. W trybach Normal i Eco osiągi są ograniczone, aby oszczędzać energię z baterii o pojemności 54 kWh.

Zawieszenie zostało usztywnione — zastosowano amortyzatory z podwójnymi zaworami, a układ kierowniczy i hamulcowy dostrojono z uwzględnieniem doświadczeń marki w elektrycznych rajdach. Mokka GSE wyróżnia się agresywnym body kitem, 20-calowymi felgami z oponami Michelin Pilot Sport EV oraz elementami poprawiającymi aerodynamikę. Wnętrze zdobi alkantara, sportowe fotele i tryby telemetryczne w systemie multimedialnym.

Sprzedaż Opel Mokka GSE w Europie ruszy pod koniec roku. Cena nie została jeszcze ujawniona, ale szacunkowo wynosi około 43 000 dolarów. To jedna z najbardziej emocjonujących elektrycznych propozycji w segmencie miejskich crossoverów.