Fabia na urodziny

Z okazji 130-lecia marki Skoda zaprezentowano wyjątkową wersję popularnego hatchbacka — Fabię 130. Ta edycja specjalna to swoisty powrót do sportowego ducha modeli RS, których Fabia nie miała od ponad dekady. Jubileuszowa wersja bazuje na odmianie Monte Carlo, jednak wyróżnia się własnym stylem i znacząco ulepszoną techniką.

Z zewnątrz Fabia 130 odróżnia się przyciemnionymi reflektorami, czarnym paskiem między tylnymi lampami, podwójnym wydechem oraz 18-calowymi felgami z czerwonymi zaciskami hamulców. Z wersji Monte Carlo pozostały czarne elementy dekoracyjne, sportowe nakładki i kontrastowy dach. Na nadwoziu pojawiły się emblematy edycji specjalnej, a do wyboru przewidziano cztery kolory lakieru.

Wnętrze utrzymano w sportowym stylu — z srebrnymi wstawkami, aluminiowymi nakładkami i fotelami z zintegrowanymi zagłówkami. W standardzie znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników oraz trójramienna kierownica z ściętym wieńcem. Za dopłatą dostępny jest 9-calowy ekran systemu multimedialnego. Atmosfera wewnątrz wyraźnie nawiązuje do wyścigowego dziedzictwa marki.

Najważniejsze jednak kryje się pod maską. Silnik 1.5 TSI evo2 został wzmocniony do 177 KM, co czyni Fabię 130 najszybszą seryjną Fabią w historii: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Zawieszenie jest twardsze i obniżone, ulepszono również hamulce oraz układ kierowniczy. Produkcja będzie limitowana, a sprzedaż ruszy w grudniu. W Wielkiej Brytanii cena startuje od 30 000 funtów — niemało, ale jak na jubileuszową Fabię z charakterem RS, w pełni uzasadnione.