Duże mydło
Audi zaprezentowało nową generację spalinowego A6 Avant, zastępującą model z 2018 roku. Teraz w Europie dostępne jest wyłącznie kombi, natomiast sedan prawdopodobnie pojawi się później i tylko w Chinach. Nowość została oparta na ewolucyjnej platformie PPC, bazującej na poprzedniej MLB Evo, ale zmodernizowanej pod kątem elektroniki. Rozstaw osi praktycznie nie uległ zmianie – wynosi 2923 mm zamiast 2924 mm. Design również pozostał klasyczny: w przeciwieństwie do elektrycznego A6 e-tron, wersja spalinowa zachowała tradycyjne reflektory LED, które mogą być matrycowe.

Z zewnątrz A6 Avant wydłużyło się o 60 mm (4999 mm), ale jest nieco węższe (1880 mm). Inżynierowie Audi zwrócili uwagę na aerodynamikę – współczynnik oporu Cd wynosi 0,25 (w porównaniu do 0,24 w wersji elektrycznej), a kombi otrzymało aktywne żaluzje w przednim zderzaku, które otwierają się na polecenie elektroniki. Dostępne są felgi o rozmiarze od 18 do 21 cali. Wnętrze wyposażono w dwa ekrany – 11,9-calowy panel wskaźników oraz 14,5-calowy ekran multimedialny z systemem Android i aktualizacjami OTA. Opcjonalnie dostępny jest trzeci ekran dla pasażera, system audio Bang & Olufsen oraz czterostrefowa klimatyzacja.

Pod maską pracuje układ miękkiej hybrydy MHEV Plus, składający się z 48-woltowego alternatora-rozrusznika oraz silnika elektrycznego o mocy 24 KM i momencie obrotowym 230 Nm, wspomagającego jednostkę spalinową i zapewniającego rekuperację. W podstawowej wersji dostępny jest silnik 2.0 TFSI o mocy 204 KM, natomiast topowe warianty oferują 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm) oraz 3.0 TFSI (367 KM, 550 Nm). Sześciocylindrowa wersja z napędem quattro przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy. Wszystkie silniki współpracują z 7-biegową przekładnią S tronic.
