CrossFit

Kompaktowy elektryczny crossover Volvo EX30 dynamicznie podbił europejski rynek, trafiając w ciągu roku do czołówki sprzedaży aut elektrycznych. Według danych JATO w 2024 roku sprzedano 78 tysięcy egzemplarzy. Przed nim uplasowały się jedynie Tesla Model Y (209 tys.) i Model 3 (113 tys.). Mimo ceł antychińskich w UE, EX30 jest produkowany w Chinach, lecz wkrótce ruszy jego montaż w belgijskiej fabryce Volvo.

Po roku od premiery podstawowego modelu zaprezentowano wyczekiwaną wersję Volvo EX30 Cross Country – pierwszą terenową odmianę crossovera w historii marki. Wyróżnia się zwiększonym prześwitem (190 mm zamiast 171 mm), czarnymi nakładkami na nadkolach oraz zderzakami ozdobionymi topograficznym reliefem góry Kebnekaise. Dopełniają wygląd 19-calowe czarne felgi i opcjonalny ekspedycyjny bagażnik.

Wnętrze Cross Country zachowuje układ znany z EX30, oferując nową tapicerkę siedzeń. Przemyślana przestrzeń obejmuje głośniki zintegrowane w desce rozdzielczej, schowek w konsoli centralnej oraz wysuwane uchwyty na kubki z tyłu centralnego boksu.

Volvo EX30 Cross Country posiada dwusilnikowy układ napędowy o mocy 428 KM (543 Nm), identyczny jak w topowej wersji Performance. Przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Akumulator 65 kWh zapewnia zasięg 427 km, a szybkie ładowanie do 80% trwa 26 minut. W Niemczech cena startuje od 57 290 euro, o 2000 euro więcej niż wersja Performance Ultra.
