Comeback

Mediolańskie atelier Zagato przypomniało o sobie, prezentując na konkursie elegancji Villa d’Este dwa wyjątkowe samochody. Jednym z nich było limitowane coupe Bovensiepen Zagato, a drugim — prawdziwy unikat: supercar Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato. Ten egzemplarz powstał na specjalne zamówienie włoskiego kolekcjonera i jest hołdem dla wieloletniej współpracy marek Alfa Romeo i Zagato.

Historia tej współpracy sięga lat 30. XX wieku — spośród 229 wyprodukowanych egzemplarzy modelu Alfa Romeo 8C aż 195 miało nadwozia stworzone przez Zagato. Tymczasem nowoczesna 8C Competizione (produkowana w latach 2007–2010) powstała bez udziału tego legendarnego studia. Dopiero teraz, po 16 latach, Zagato otrzymało szansę, by stworzyć własną interpretację, poświęcając jedną z 500 oryginalnych sztuk.

Nowe nadwozie wyróżnia się stylistyką DoppiaCoda, czyli „podwójnym ogonem”. Projektant Norihiko Harada połączył dwa charakterystyczne elementy: ścięty tył typu Coda Tronca oraz zintegrowane tylne skrzydło o łagodnej linii. Całości dopełniają dwie wypukłości na dachu — znak rozpoznawczy Zagato. Z pierwotnej wersji 8C pozostały jedynie reflektory — reszta karoserii została zaprojektowana od podstaw.

O zmianach technicznych nic nie wiadomo — prawdopodobnie ich nie ma. Pod maską nadal pracuje wolnossące V8 o pojemności 4.7 litra i mocy 450 KM, połączone z sześciobiegową skrzynią z jednym sprzęgłem i napędem na tył. Po premierze na konkursie elegancji ten wyjątkowy samochód trafi do właściciela. Ceny nie ujawniono, a o produkcji seryjnej nie ma mowy — to hołd dla tradycji i jednocześnie dzieło sztuki.