Chińczyk na stylu

Mercedes-Benz radykalnie zmienia swoją gamę kompaktowych modeli, rezygnując z klasy A i czyniąc sedan CLA nowym modelem podstawowym marki. Trzecia generacja CLA łączy elegancki design, nowoczesne technologie i nową platformę MMA, opracowaną zarówno dla pojazdów spalinowych, jak i elektrycznych. Ta strategia oznacza przejście firmy na zunifikowaną architekturę, w której pojazdy elektryczne i hybrydowe staną się integralną częścią oferty modelowej.

Wygląd CLA zachował rozpoznawalne cechy, ale stał się jeszcze bardziej aerodynamiczny: współczynnik oporu powietrza został obniżony do 0,21. W konstrukcji zastosowano wpuszczane klamki drzwi i bezramowe drzwi, a w wersjach elektrycznych zamiast klasycznego grilla zamontowano ozdobny panel z 142 diodami LED w kształcie gwiazdek. Wnętrze zdominowane jest przez system multimedialny MBUX czwartej generacji z ekranem Superscreen, a także nowy system operacyjny MB.OS z funkcją aktualizacji «over-the-air”.

Elektryczna wersja CLA otrzymała 800-woltowy system i innowacyjny moduł Electric Drive Unit 2.0. Moc wersji z napędem na tył wynosi 272 KM, a wariant CLA 350 4Matic z napędem na cztery koła rozwija 354 KM. Zasięg wynosi do 792 km według cyklu WLTP, a dzięki obsłudze szybkiego ładowania o mocy 320 kW akumulator można naładować w ciągu kilku minut. Pod koniec roku pojawi się bardziej przystępna cenowo wersja z akumulatorem o pojemności 58 kWh.

Hybrydowe wersje CLA otrzymają nowy 1,5-litrowy silnik turbodoładowany, opracowany wspólnie z Geely, a także zintegrowany 48-woltowy silnik elektryczny. Wszystkie wersje są wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym autopilota drugiego poziomu. Produkcja zostanie uruchomiona w Niemczech i Chinach, a sprzedaż rozpocznie się w lipcu 2025 roku. Po CLA na rynek trafią także kombi Shooting Brake oraz dwa nowe crossovery GLA i GLB.
