Budżetowe Bentley

Bentley kontynuuje kurs na elektryfikację, zastępując legendarne silniki W12 nowoczesnymi układami hybrydowymi. W ubiegłym roku zadebiutował topowy system Ultra Performance Hybrid, a teraz jego miejsce zajął nieco łagodniejszy, lecz wciąż imponujący High Performance Hybrid. Taki napęd trafił do bazowych wersji coupé Continental GT, kabrioletu GTC oraz sedana Flying Spur.

Mimo statusu „zwykłych” odmian, ich układ hybrydowy robi wrażenie. Podwójnie doładowane V8 o mocy 519 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 190 KM, oferując łącznie 680 KM i 930 Nm — więcej niż legendarny W12. Sprint do 100 km/h zajmuje coupé 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Pod względem technicznym bazowe wersje niemal nie ustępują topowym modelom Speed. Na ich wyposażeniu znajdziemy system pneumatycznego zawieszenia Bentley Active Chassis, aktywne stabilizatory, skrętną tylną oś oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy eLSD. Zasięg w trybie elektrycznym to nawet 80 km dzięki baterii o pojemności 25,9 kWh.

Dla miłośników komfortu przygotowano wersję Azure z pionowym grillem, specjalnymi felgami oraz ekskluzywnym wykończeniem wnętrza. Ceny podstawowego Bentley Continental GT High Performance Hybrid rozpoczynają się od 211 tysięcy euro, a możliwości personalizacji — jak zawsze — są niemal nieograniczone.