Biegnący słoń

Ponad rok po zapowiedzi Lancia oficjalnie pokazała seryjną wersję hot hatcha Ypsilon HF — pierwszego modelu odrodzonej linii sportowej z historycznym logo HF i biegnącym słoniem. Choć początkowo zapowiadano 240 KM, finalnie silnik elektryczny oferuje aż 280 KM i 345 Nm. Przyspieszenie do „setki” zajmuje jedynie 5,6 sekundy — to najlepszy wynik spośród spokrewnionych modeli Abarth 600e i Alfa Romeo Junior Veloce.

Ypsilon HF wyróżnia się agresywnym pakietem stylistycznym, poszerzonymi nadkolami, czarnymi akcentami i 18-calowymi felgami. Kolor Arancione Lava nawiązuje do legendarnych rajdówek Lancia. W kabinie znajdziemy sportowe fotele, unikalne wykończenie i grafiki ekranów w sportowym stylu. Zawieszenie obniżono o 20 mm, stabilizatory usztywniono, a hamulce Alcon mają 355-milimetrowe tarcze i czterotłoczkowe zaciski z przodu.

Równolegle zadebiutowała także bardziej dostępna wersja Lancia Ypsilon HF Line — z agresywnym wyglądem, ale bez sportowej mechaniki. Do wyboru miękki hybrydowy układ z turbodoładowanym silnikiem 1.2 (110 KM) lub wersja elektryczna o mocy 156 KM. Pod względem osiągów to już raczej klasyczny miejski hatchback: 0–100 km/h w 9,3 sekundy.

Na tor i odcinki specjalne przygotowano wersje rajdowe. Benzynowa Ypsilon Rally 4 HF z 212-konnym silnikiem 1.2 i sekwencyjną skrzynią Sadev jest gotowa do rywalizacji w klasie Rally 4. Dla początkujących powstała Ypsilon HF Racing z jednostką 1.2 na biopaliwo E85 o mocy 145 KM. Cena? Tylko 39 tysięcy euro. Prawdziwy Ypsilon HF trafi do sprzedaży jesienią i będzie kosztować od 42 tysięcy euro.
