Ambitny koziorożec

Niemiecka firma Capricorn, znana dotychczas głównie jako dostawca komponentów dla zespołów Formuły 1, Le Mans i WRC, zrobiła krok w świat supersamochodów. Jej debiutancki model, Capricorn 01 Zagato, to wyjątkowy sportowy samochód, w którym niemiecka precyzja inżynieryjna łączy się z włoskim designem od studia Zagato. Auto nie otrzymało aktywnej aerodynamiki, ale nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby zapewniać odpowiedni docisk bez dodatkowych elementów.

Wnętrze 01 Zagato zostało w całości stworzone przez Capricorn. Brak tu multimedialnego wyświetlacza, a analogowy zestaw wskaźników uzupełnia jedynie niewielki ekran kamery cofania. Materiały wykończeniowe to aluminium, odkryte włókno węglowe, alcantara oraz skóra Connolly. Stałe fotele z regulowanymi poduszkami i regulowana kolumna kierownicy sprawiają, że wnętrze jest wygodne dla kierowców o różnej sylwetce, a wspomaganie elektryczne działa tylko przy niskich prędkościach, zapewniając „czyste” wrażenia z jazdy na torze.

Technicznie samochód imponuje: karbonowy monokok, zawieszenia z amortyzatorami Bilstein i 21-calowe koła z karbonowo-ceramicznymi hamulcami Brembo. Serce supersamochodu to doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 l, oparty na jednostce Forda, osiągający ponad 900 KM i 1000 Nm. Masa auta nie przekracza 1200 kg, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mniej niż trzy sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 360 km/h.

Capricorn wyprodukuje tylko 19 egzemplarzy, z których każdy będzie składany ręcznie. Sprzedaż planowana jest w Europie, Japonii, Meksyku, Kanadzie i na Bliskim Wschodzie, a cena minimalna wynosi 2,95 mln euro. W przyszłości firma zamierza produkować partie po 100–200 samochodów rocznie, a 01 Zagato stanie się pierwszym modelem nowej rodziny luksusowych aut.