Scouts go hybrid
Koncern Volkswagen kontynuuje ujawnianie szczegółów dotyczących reaktywowanej marki Scout, pod którą zadebiutują elektryczny SUV Traveler oraz pickup Terra. Oficjalna premiera modeli planowana jest na 2027 rok, a ich seryjna produkcja jeszcze się nie rozpoczęła. Niedawno prezes firmy, Scott Keogh, podzielił się wstępnymi specyfikacjami układów napędowych nowych pojazdów, które zapowiadają się jako bardzo konkurencyjne.
Elektryczne wersje Scout otrzymają ramową platformę własnej konstrukcji, bez unifikacji z rozwiązaniami Rivian, choć ta ostatnia pomoże w opracowaniu oprogramowania. Podstawą układu napędowego będzie akumulator o napięciu 800 V i pojemności 120–130 kWh, zapewniający zasięg około 563 km. Maksymalna moc ładowania wyniesie 350 kW, a osiągi imponują: przyspieszenie do 97 km/h zajmie zaledwie 3,5 sekundy.
Jednak największe zainteresowanie klientów wzbudziła hybrydowa wersja z układem szeregowym, w którym silnik spalinowy działa jako generator. To właśnie na takie modele przypada zdecydowana większość zamówień. Silnik benzynowy zostanie umieszczony w tylnej części ramy, aby zmniejszyć poziom hałasu w kabinie. Oczekuje się, że będzie to czterocylindrowa jednostka Volkswagena, prawdopodobnie 1.5 TSI. Dzięki zmniejszonemu akumulatorowi o pojemności 60–70 kWh całkowity zasięg wyniesie 805 km, z czego 240 km na napędzie elektrycznym. Przyspieszenie do 97 km/h zajmie 4,5 sekundy.
Pod względem parametrów hybrydowe i elektryczne modele Scout będą identyczne, w tym pod względem prześwitu, zdolności terenowych i możliwości holowania. Co ciekawe, nawet wersje z silnikiem spalinowym zachowają przedni bagażnik, co potwierdza tylnosilnikową konfigurację. Firma obiecuje szerokie możliwości personalizacji, w tym większy zbiornik paliwa i tuning silnika. Oczekiwana cena początkowa modeli wyniesie około 60 tysięcy dolarów, choć do 2027 roku może ulec zmianie.
Acura
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Asuna
Audi
BMW
Brilliance
Buick
BYD
Cadillac
Chana
Changan
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
DAF
Daihatsu
Daimler
Datsun
Dodge
DongFeng
Eagle
Emgrand
Eunos
FAW
Fiat
Ford
Freightliner
FSO
Geely
Genesis
Geo
GMC
Golden Dragon
Great Wall
Hafei
Haima
Haval
Honda
Hyundai
Infiniti
Innocenti
Iran Khodro
Isuzu
IVECO
JAC
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Landwind
LDV
Lexus
Lifan
Lincoln
Lotus
MAN
Maybach
Mazda
Mercedes-Benz
Mercury
Merkur
MG
Mini
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Oldsmobile
Opel
Peugeot
Plymouth
Pontiac
Porsche
Proton
Puch
Ravon
Renault
Riich
Rover
Saab
Samsung
Saturn
Scion
SEAT
Skoda
SMA
Smart
Soueast
SsangYong
Sterling
Subaru
Suzuki
Talbot
Tata
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vortex
Zotye