Koniec z hatchem

Daihatsu Move produkowany jest od 1995 roku i przez ten czas sprzedano ponad 3,4 miliona egzemplarzy. Premiera siódmej generacji została jednak opóźniona z powodu skandalu związanego z testami certyfikacyjnymi, który dotknął wielu japońskich producentów. Dopiero teraz na rynek wchodzi całkowicie nowy Move – kei-car łączący praktyczność z nowym podejściem do miejskiego transportu.

Największa zmiana to nowy format nadwozia – po raz pierwszy od 30 lat Move stał się mikrovanem z przesuwanymi tylnymi drzwiami. Daihatsu nie poddało się modzie na crossovery. Wymiary pozostały w granicach japońskich przepisów dla kei-carów: długość 3395 mm, szerokość 1475 mm. Wysokość wzrosła o 25 mm (do 1655 mm), a rozstaw osi o 5 mm. Wizualnie Move wygląda nowocześniej i bardziej praktycznie – oferuje różne wersje stylistyczne, napęd elektryczny drzwi oraz felgi do 15 cali.

Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej funkcjonalności. Tylne oparcia można rozłożyć do pozycji leżącej, tworząc dwuosobowe „łóżko”. Brak tunelu środkowego zwiększa przestrzeń, a ekran multimedialny (7 lub 9 cali), analogowe wskaźniki, ładowarka bezprzewodowa i ergonomiczna konsola centralna zapewniają codzienny komfort. W ofercie znajdują się m.in. sportowy Move RS oraz pakiety stylizacyjne Noble Chic i Dandy Sport.

Technicznie Move oparty jest na platformie DNGA z napędem na przednie lub wszystkie koła. Pod maską znajdują się wyłącznie trzycylindrowe silniki benzynowe 660 cm³: wolnossący (52 KM) lub turbodoładowany (64 KM), oba współpracujące z bezstopniową skrzynią CVT. Hybryd nie przewidziano. Ceny w Japonii zaczynają się od 1,36 mln jenów, a topowy RS z napędem 4x4 kosztuje 2,02 mln jenów. Nowy Move pozostał wierny swojej filozofii: maksimum wygody w minimalnym formacie.